piątek, 10 lutego 2012

Jak wygląda wypłata gotówki z bankomatu na Poczcie?

Jak wygląda wypłata gotówki z bankomatu na Poczcie?

Autorem artykułu jest Rafał Miśkowiec



Okienka pocztowe na stałe wpisały się w krajobraz naszego kraju. Zasłużona instytucja z ciekawie rozwiniętą siecią placówek jest postrzegana, jako atrakcyjny partner biznesowy dla różnych firm. Z drugiej strony postawny się w sytuacji Poczty.

Dlaczego mając takie możliwości, infrastrukturę i tak licznych klientów, nie powiększyć zakresu usług?

Na urlopie, a może o 2 w nocy

Placówka pocztowa może być przydatna nie tylko w realizowaniu usług pocztowych. Jeżeli chcemy wypłacić pieniądze i wiemy, gdzie jest bankomat, to nic trudnego. Natomiast, jeżeli jesteśmy w nieznanej nam okolicy, bez informacji gdzie szukać bankomatu, sytuacja robi trudniejsza. Jeszcze ciekawiej robi się wtedy, kiedy po znalezieniu bankomatu okazuje się, że zabrakło w nim pieniędzy. Bywa także, że po prostu nie działa. Co dalej? To zależy, która jest godzina.

To, że placówki pocztowe są rozlokowane gęściej niż oddziały banków to fakt, natomiast, nie są w każdej miejscowości. Urzędy które są czynne dłużej niż w standardowych godzinach, to wyjątki. Warto jednak wiedzieć, że jest to jakaś opcja skorzystania z naszych pieniędzy w awaryjnej sytuacji.

Znaki na szybach

W urzędach pocztowych możemy zobaczyć oznakowane okienka symbolami Visy i MasterCard-a. Rozumiejąc w jaki sposób te firmy działają, z kartami w ręku, po kilkunastu, kilkudziesięciu, bywa, że dłuższym staniu w kolejce odejdziemy z kwitkiem. O zapłaceniu kartą możemy zapomnieć, pomimo terminala POS ( ang. point of sale terminal), który się tam znajduje. W placówce pocztowej nie zapłacimy rachunku za prąd, gaz czy telefon płacąc kartą. Możemy natomiast wypłacić pieniądze z konta. Z gotówką w ręku możemy już uregulować rachunek w okienku pocztowym.

Bez dowodu będzie ciężko

Warunkiem wypłaty pieniędzy jest okazanie przez właściciela dowodu osobistego. Wymóg ten wprowadzili wydawcy kart. M a to zwiększyć bezpieczeństwo posiadacza karty, na wypadek, gdyby nieuczciwemu znalazcy naszego plastiku, przyszło do głowy wypłacić pieniądze bez wiedzy właściciela.

Wypłata

Podchodzimy do okienka pocztowego, najlepiej oznakowanego symbolem Visy lub MasterCard-a. W zależności od placówki, może się okazać, że nie przy wszystkich stanowiskach zostaniemy obsłużeni. Może być także miła niespodzianka, pomimo braku oznakowania stanowisk, zostaniemy obsłużeni sprawnie i kompetentnie we wszystkich czynnych okienkach. Okazujemy dowód osobisty i kartę. Za tą wypłatę nie zapłacimy prowizji dla rzędu pocztowego, natomiast, zapłacimy ją dla banku, zgodnie z taryfą opłat i prowizji (prowizję są bardzo różne, bywa że wynoszą 0 zł).

Bankomaty w liczbach

Obecnie, usługę nazwaną bankomat w okienku obsługuje ponad 3,5 tys. terminali, zlokalizowanych w 3 tysiącach placówek pocztowych. W sumie, w całym kraju jest 8,4 tysiąca urzędów. Wypłata gotówki jest możliwa do limitu ustalonego przez pocztę(!), a także do limitu ustalonego w naszym banku dla konkretnej karty (!).

---

Zamieszczone rozwiązania zostały wielokrotnie sprawdzone, zastosowane i są gotowe do użycia w obecnej sytuacji na rynku, jeżeli masz jakieś trudności proszę o kontakt.
Pozdrawiam Serdecznie

Edycja po akceptacji.

www.PulsPieniadza.pl

www.Strend.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kim tak naprawdę są doradcy finansowi

Kim tak naprawdę są doradcy finansowi.

Autorem artykułu jest MJ



W dzisiejszych czasach gdy mamy problem to idziemy do specjalisty. Branża specjalistów zajmujących się doborem odpowiednich instrumentów finansowych rozwija się bardzo szybko ale czy każdego z tych specjalistów możemy nazwać doradcą? Czy są oni może tylko sprzedawcami?

Na samym początku warto zaznaczyć dość znaczącą różnicę między doradcą inwestycyjnym a finansowym ponieważ bardzo często można się pomylić i idąc na spotkanie z doradcą finansowym oczekiwać usług jakie mogą świadczyć tylko doradcy inwestycyjni. Żeby zostać doradcą finansowym wystarczy zatrudnić się w firmie świadczącej tego typu usługi, przejść odpowiednie szkolenie i zacząć sprzedawać instrumenty finansowe tych instytucji z którymi współpracuje nasz pracodawca. Natomiast żeby można było zostać doradcą inwestycyjnym należy zdać egzamin, do 2005 roku licencję zdobyło zaledwie 200 osób.

Idąc do doradcy finansowego w sprawie wyboru lokaty czy funduszu inwestycyjnego musimy pamiętać o tym, że poleci on nam instytucje finansową która zapłaci mu prowizję za fakt, że przyciągnął nowego klienta. Można więc uznać to za sprzedaż produktów finansowych a nie doradztwo z jakim możemy się spotkać np. w kancelariach prawniczych gdzie płacimy za usługę jaką jest konsultacja ze specjalistą.

Możemy zauważyć również zmiany w polityce banku w stosunku do doradztw finansowych. Kiedy był boom na kredyty banki zawdzięczały bardzo dużo współpracującym z nimi doradcą gdyż przyciągali oni klientów kiedy natomiast popyt na kredyty spadł bank znacznie obniżyły prowizje dla doradców i na dodatek w niektórych ofertach kredytowych mogliśmy zauważyć wzmianki dodatkowej kilku procentowej prowizji do kredytów hipotecznych udzielnych przy pośrednictwie firm doradztwa finansowego.

Wśród różnych zalet firm świadczących usługi doradztwa finansowego możemy na pewno zaliczyć fakt posiadania ofert z kilku instytucji w jednym miejscu co daje nam możliwość porównania tych ofert będąc w jednym miejscu. Trzeba pamiętać, że jeśli już skorzystamy z usług takich firm to możemy potkać się z magicznym zdaniem, że ich usługi są bezpłatne a w ramach uznania za ich rzetelną pracę poproszą od nas kilka numerów telefonów do osób którym mogą polecić ich usługi.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Podatek od darowizny

Podatek od darowizny.

Autorem artykułu jest LM



Podatek od spadków i darowizn jest podatkiem bezpośrednim i pobierany jest na podstawie Ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (Dz. U. z 1983 r. Nr 45, poz. 207 z późn. zm. – tj.: Dz. U. z 2004 r. Nr 142, poz. 1514 z późn. zm.).

Przedmiot opodatkowania

Opodatkowanie podatkiem od spadków i darowizn wiąże się z nabyciem własności będącej tudzież znajdującej się na terenie Polski, a odbywa się poprzez:

-w drodze dziedziczenia (testament)

-darowizna

- zasiedzenie

-zniesienie współwłasności (nieodpłatne)

- zachowku nieodpłatnego użytkowania, renty czy służebności

Podatkowi od spadków i darowizn nie podlegają:

-w przypadku nabycia własności rzeczy ruchomych znajdujących się na terenie Polski poprzez obcokrajowca/osobę niebędącą obywatelem kraju (reguły te obowiązują także darczyńców i spadkodawców)

-spadek lub darowizna praw autorskich, a także m.in. znaków towarowych i wyrobów zdobniczych

-dziedziczenie środków pracowniczego programu emerytalnego

-nabycie środków zgromadzonych przez zmarłego członka rodziny w ramach OFE

-nabycie spadku zgromadzonych środków na indywidualnym koncie emerytalnym

Ponadto od podatku uchronić może łączna wartość podarowanych nam w drodze spadku/dziedziczenia rzeczy. Otóż, jeżeli takowa kwota nie przekracza 9.637zł w przypadku I grupy podatkowej, 7 276 zł w przypadku II grupy, oraz 4 902 zł w przypadku III grupy.

Do I grupy podatkowej zaliczamy najbliższą rodzinę, czyli mąż/żona, brat/siostra, rodzice, teściowie, ojczym/macocha, a także zięć/synowa i pasierbowie. Z kolei w grupie II wyróżniamy zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, małżonków rodzeństwa czy też rodzeństwo małżonków). Ostatnią grupę stanowią pozostali nabywcy – najczęściej są to osoby niezwiązane w jakikolwiek sposób ze spadkodawcą (np. znajomi, przyjaciele).

Od podatku zwolnione są również osoby, które w drodze spadku/darowizny nabyły nieruchomość, aczkolwiek (UWAGA!) w chwili nabycia owej nieruchomości nie mogą być właścicielami innego budynku, a w podarowanej nieruchomości muszą zamieszkiwać minimum przez okres pięciu lat (budynek nie może przekraczać 110m²).

Podstawa opodatkowania

Podstawę opodatkowania nabytych rzeczy czy też praw majątkowych stanowi wartość pomniejszona o potencjalne długi, do których zaliczamy: pokrycie kosztów choroby, pogrzebu i wystawienia nagrobka zmarłemu spadkodawcy, koszty postępowania spadkowego, obowiązki związane z płatnościami zamieszczone w testamencie, a także wynagrodzenie wykonawcy testamentu.

Czynności i dokumenty związane z podatkiem od spadków i darowizn

Kolejnym dość nieprzyjemnym krokiem są zeznania podatkowe. Otóż takowych nie trzeba składać wówczas, kiedy podatek pobierany jest przez płatnika (np. w przypadku aktu notarialnego darowizny). Wszyscy pozostali są zobowiązani do złożenia zeznania podatkowego, na co mają jedynie miesiąc czasu. Każdy płatnik do zeznania musi dołączyć kilka ważnych dokumentów, które w jednoznaczny sposób potwierdzą fakt, iż jest on osobą, która została obdarowana.

Dokumentami tymi są:

-potwierdzenie nabycia rzeczy czy tez praw majątkowych (orzeczenia sądu, testament, wszelkiego rodzaju umowy czy ugody)

-posiadanie przez zbywcę tytułu prawnego

-ciążące na rzeczach nabytych/prawach majątkowych długi

---

World Class Manufacturing VAT EU spadek


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Okiełznanie budżetu domowego - pierwsze kroki

Okiełznanie budżetu domowego - pierwsze kroki.

Autorem artykułu jest Alojzy Wiech



Kiedy już decyzja o zrobieniu "czegoś" z własnym budżetem domowym zapadła, następuje chwila konsternacji. Co właściwie z tym budżetem trzeba zrobić i jak go traktować?

Otóż przede wszystkim sprawę należy potraktować spokojnie. Nie róbmy żadnych szybkich i nieprzemyślanych ruchów. Przeznaczmy trzy miesiące na zrobienie pierwszego kroku do pełnej kontroli swoich finansów. Zacznijmy od początku miesiąca, gdyż pierwszy z tych miesięcy poświęcimy całkowicie na zbieranie danych.

I tak stwórz sobie w arkuszu kalkulacyjnym, bądź w zwykłym zeszycie zestawienie miesięcznych przychodów i wydatków. Zapisz chronologicznie swoje wszystkie wydatki (nawet te najdrobniejsze), oraz przychody. Dobrym pomysłem jest zbieranie paragonów i rachunków aby zweryfikować swoje zapiski na koniec miesiąca. Notuj także saldo po każdej operacji, tak aby na koniec miesiąca widoczne były okresy nadwyżek gotówkowych jak i niedobór gotówki. Oznaczaj symbolem zakupy, na które posiadałeś własne środki oraz innym symbolem zakupy, które zostały zrealizowane z pożyczonych środków finansowych (niezależnie czy pożyczamy z banku czy od znajomych). Jeżeli posiadasz oszczędności lub wolne środki finansowe i jakiś zakup wymagał tego aby z tych środków skorzystać oznacz to również adekwatnym symbolem.

Po miesiącu jest już gotowy materiał do analizy (nie przestawaj jednak prowadzić opisanego powyżej zestawienia). Zsumuj wydatki i przychody a następnie odejmij wydatki od przychodów. Jeżeli wychodzi kwota na plusie, to nie jest tak źle. Jeżeli na minusie i na dodatek pojawiają się wydatki z pożyczonych środków finansowych, to mamy problem z naszym budżetem. Niezależnie od tego czy już na tym etapie jest dobrze czy źle, oznacz na zestawieniu stałe przychody i stałe, okresowe wydatki. Jeżeli suma stałych przychodów pomniejszona o sumę stałych wydatków daje nam wartość ujemną, to oznacza, że jesteśmy w poważnych tarapatach. Jednak w 99% przypadków wynik tego działania będzie dodatni. Kwota którą otrzymaliśmy w ten sposób, to tak naprawdę nasze miesięczne, wolne środki finansowe z których musimy się utrzymać. Znając tę kwotę już wiesz, czy utrzymanie się przez cały miesiąc jest realne czy nie. Wiesz także, czy na koniec miesiąca możesz spodziewać się, że jakieś wolne środki finansowe jeszcze będą znajdowały się w Twoim budżecie czy już nie.

Na zakończenie wyciągnij ze swojego zestawienia wszystkie stałe wydatki (czynsz, opłaty eksploatacyjne, ubezpieczania, podatki gruntowe itp.). Zidentyfikuj je i określ ich częstotliwość. Pogrupuj pozostałe wydatki według kategorii (jedzenie, środki chemiczne, eksploatacja samochodu, ubrania, rozrywka itp.) i je zsumuj. Zidentyfikuj stałe przychody i określ ich maksimum i minimum (progi podatkowe i ZUS powodują zróżnicowanie wynagrodzenia) w ciągu roku.

Mając powyższe dane jesteś już gotowy do:
- optymalizacji wydatków w celu uzyskania oszczędności
- zarządzania wolnymi środkami finansowymi
- dokładnego planowania budżetu domowego
- powiększania swojego portfela inwestycyjnego

Wszystkie powyższe tematy zostaną poruszone w kolejnych artykułach, na które już teraz serdecznie zapraszam.

---

Zapraszam na mój blog na którym dzielę się swoimi doświadczeniami z mojej drogi do wolności finansowej. Ciekawe porady, materiały i lekcje jak dojść do wolności finansowej krok po kroku tylko na:

http://bycbogatym.blogspot.com/

Alojzy Wiech


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Lokaty antybelkowe mają swoje ograniczenia

Lokaty antybelkowe mają swoje ograniczenia

Autorem artykułu jest anmon



Lokaty bankowe z dzienną kapitalizacją odsetek robią zawrotną karierę. Już niemal każdy bank w Polsce ma w swojej ofercie chociaż jeden tego typu produkt i wszystko wskazuje na to, że tradycyjne lokaty jeszcze bardziej stracą na popularności w nadchodzących miesiącach.

Sporządzany co miesiąc przez różnego rodzaju instytucje finansowe ranking lokat udowadnia, że mechanizm dziennej kapitalizacji odsetek oznacza większy zysk dla posiadaczy depozytów i z tego powodu najwyższe pozycje w rankingu zajmują właśnie lokaty antybelkowe. Lokaty tradycyjne, gdzie odsetki naliczane są dopiero w momencie upływu czasu na jaki powierzyliśmy bankowi swoje oszczędności, zajmują dalsze miejsca. Nic dziwnego, skoro w ich przypadku podatek Belki pochłania blisko 1/5 odsetek.

Lokaty antybelkowe mają jednak pewne ograniczenia. Osoby, które nie do końca wiedzą na czym polega mechanizm działania lokat antybelkowych, nie zdają sobie zapewne sprawy, że podatek Belki może dotyczyć aż 3 stawek : 0%, 19% lub nawet 40%. Wszystko zależy od wysokości sumy pieniędzy jaką wpłacimy na lokatę i od tego, ile wynosi procentowanie tej lokaty. Banki informują szczegółowo swoich klientów jaka jest minimalna i maksymalna kwota, potrzebna do założenia lokaty z dzienną kapitalizacją odsetek. Jeśli zgromadzimy na lokacie większy kapitał, niż przewidział to bank, to może okazać się, że naliczone odsetki będą musiały ulec zaokrągleniu w górę do pełnych złotówek i konieczne będzie odprowadzenie podatku do budżetu państwa.

Banki poradziły sobie również z tym problemem. Osobom, które dysponują większymi sumami oszczędności przysługuje prawo do założenia kilku takich samych lokat antybelkowych. Jeśli dysponujemy oszczędnościami w kwocie 14 tys. złotych, a maksymalna wartość depozytu to 10 tys. – załóżmy dwie lokaty po 7 tys. złotych każda.

---

Więcej moich atykułów w kategorii Finanse znajdziesz na www.finansomania.net


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl