środa, 25 listopada 2015

Lokalizacja biura rachunkowego

Lokalizacja biura rachunkowego


Autor: Radosław Witek


Każde szanujące się biuro rachunkowe w Krakowie zlokalizowane jest w przemyślany i nieprzypadkowy sposób. Właściciele zdają sobie sprawę, iż odpowiednie umiejscowienie na mapie miasta to często, obok kwalifikacji i doświadczenia pracowników, klucz do sukcesu.


Każde szanujące się biuro rachunkowe w Krakowie zlokalizowane jest w przemyślany i nieprzypadkowy sposób. Właściciele zdają sobie sprawę, iż odpowiednie umiejscowienie na mapie miasta to często, obok kwalifikacji i doświadczenia pracowników, klucz do sukcesu. Warto zatroszczyć się o tę kwestię już podczas planowania założenia biura.

W przypadku stolicy Małopolski można mówić o dwóch najkorzystniejszych typach lokalizacji. Pierwszy z nich to miejska starówka. Jak wiadomo, mają tam swoje siedziby firmy i biura z najlepszą renomą i takie, których działalność przynosi duże zyski. Dzieje się tak, ponieważ tylko wysokie obroty mogą pozwolić na wynajęcie powierzchni biurowej w tym najdroższym rejonie miasta. Można więc spodziewać się, że biuro rachunkowe w Krakowie zlokalizowane w zabytkowej części miasta ma mnóstwo klientów, ale i wysoko ceni swoje usługi. Drugą z najchętniej wybieranych lokalizacji są nowoczesne dzielnice z dużą ilością biurowców, siedzib dużych korporacji i zarządów firm produkcyjnych.

W tych obszarach występuje bardzo silny popyt na usługi księgowe, a biuro rachunkowe w Krakowie dbające o swoich klientów musi szanować ich wygodę, więc zazwyczaj stara się ulokować jak najbliżej nich. Okazuje się jednak, że nawet dość przeciętna lokalizacja nie musi stanowić przeszkody w rozwoju biura i dotarciu do klienteli. Zasadniczą rolę odgrywa przemyślana promocja oraz wysoka jakość świadczonych usług. Zdobycie uznania i lojalnych klientów sprawi, że w przyszłości można będzie pomyśleć o przeniesieniu w bardziej dogodne miejsce.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Biuro rachunkowe oraz rozliczenia prawno-podatkowe

Biuro rachunkowe oraz rozliczenia prawno-podatkowe


Autor: koralina koralowa


We dzisiejszym świecie solidna i w pełni profesjonalna obsługa księgowości to absolutne minimum przy prowadzeniu rzetelnej i solidnej firmy. Zwłaszcza takiej, która chce coś znaczyć na rynku usług.


We dzisiejszym świecie solidna i w pełni profesjonalna obsługa księgowości to absolutne minimum przy prowadzeniu rzetelnej i solidnej firmy. Zwłaszcza takiej, która chce coś znaczyć na rynku usług. Biuro rachunkowe Sławomira Grabala to miejsce, w którym znajdziesz jedynie z fachową, bardzo dobrze przeszkoloną i uprzejmą kadrę stale podnoszącą swoje kwalifikacje. Działają na terenie miasta Łódź przy ulicy targowej 35. Jest to biuro rachunkowe zdecydowanie wyróżniające się na tle innych choćby tym, iż posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu dużych spółek handlowych (z o.o. i S.A.), zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Również dyskrecja to ich mocna strona. Klient zawsze może mieć pewność, że dane w tej kancelarii są traktowane jako informacje wysoce poufne, dostępne jedynie klientowi. To biuro rachunkowe oferuje szeroki wachlarz usług w zakresie księgowości i doradztwa podatkowego. Pod ich pieczę z całkowitym spokojem możesz przekazać prowadzenie ksiąg rachunkowych, podatkowych ksiąg rozchodów i przychodów, rozliczenia kadrowo-płacowe i zawsze możesz liczyć na profesjonalną pomoc. Współpracując z nimi możesz mieć pewność, że swoją księgowość powierzasz w ręce wysokiej klasy specjalistów. Kolejnym atutem przemawiającym na korzyść tego biura rachunkowego jest to, iż posiadają profesjonalna stronę internetową. Na niej można znaleźć wszystkie potrzebne informacje odnośnie aktualnych promocji czy zakresu świadczonych usług. Współpracując z tą firmą masz gwarancje, że nie zabłądzisz w dżungli księgowości czy prawa podatkowego, gdyż oni Ci na to nie pozwolą.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Patio w restauracji - praktyczne rozwiązanie dla Twojego biznesu

Patio w restauracji - praktyczne rozwiązanie dla Twojego biznesu


Autor: hotpatriot


Zbliża się lato, a sezon turystyczny nabiera rozpędu. Już dziś warto więc pomyśleć o tym, jak przyciągnąć do siebie klientów, a co równie istotne - dopasować Twoją restaurację do zwiększonego ruchu i sprostać oczekiwaniom nowych trendów oraz oczywiście - wymagających klientów.


Jeśli chcesz, by Twój lokal zyskał na popularności i wyróżniał się wśród konkurencji, rozwiązanie jest proste: zapewnij swoim klientom relaks na świeżym powietrzu. Zadaszona przestrzeń, ocieniony ogródek letni to nieodzowny element każdej restauracji, zwłaszcza w obliczu kapryśnej pogody, której dane nam jest doświadczać.

Co daje Ci zadaszona przestrzeń?

Po 1. - dodatkową powierzchnię
Podstawowa zaleta posiadania patio w restauracji jest oczywista - więcej miejsca dla gości. Patio docenią zarówno sami klienci, którzy w słoneczny dzień chętniej wypiją kawę w przyjemnym otoczeniu, wśród zieleni (o którą nota bene też musisz zadbać) niż w zamkniętym pomieszczeniu. Twój lokal natomiast będzie w stanie obsłużyć znacznie więcej gości, co oznacza większe zyski.


Po 2. - charakter i nastrój
Jak myślisz, które miejsce na wypicie wieczornego drinka wybierze zakochana para, mając do wyboru ogródek letni w stylu prowansalskim, z pięknymi roślinami, muzyką, lampionami oświetlającymi dyskretnie przestrzeń i wygodną huśtawką oraz stolik wewnątrz, nieważne jak stylowej i renomowanej restauracji? Taki taras bądź patio mogą być, obok doskonałego menu oczywiści, Twoim silnym atutem, zwłaszcza jeśli konkurencja wciąż go nie posiada. Musisz jednak zadbać o odpowiedni nastrój i wyjść na przeciw oczekiwaniom gości, a nawet ich zaskoczyć: wyszukane fotele, a może właśnie huśtawka? Poduchy, koszyki, loże - pomysłów na design twojego tarasu jest mnóstwo - wystarczy poszukać... Takie inwestycje się opłacają, budują lojalność klientów. Chętnie do Ciebie wrócą i będą polecać Cię innym.

Po 3. - dwa oblicza jednego miejsca
Dzięki zadaszonemu tarasowi pełniącemu funkcję ogródka letniego zyskujesz również przestrzeń na organizowanie sezonowych imprez, które nadadzą charakteru twojej restauracji: koncerty z muzyką na żywo, potańcówki, czy wesela, bankiety, komunie na świeżym powietrzu to doskonała forma rozszerzenia Twoich usług. I raz jeszcze - zadbaj o formę. Niech to miejsce będzie wyjątkowe...


Zobacz innowacyjne projekty architektury ogrodowej, zadaszenia, pergole, wiaty, altany i inne.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak drukować taniej?

Jak drukować taniej?


Autor: Natalia Rostworowska


Drukarki laserowe są stałym elementem wyposażenia wielu biur. Podstawowe modele drukarek laserowych, które zapewnią nam dobrą jakość wydruku możemy kupić już za 200 - 300 złotych. Przystępna cena sprawia, że ten typ drukarek coraz częściej wybieramy również na użytek domowy.


Jednak urządzenia te często okazują się dość kosztowne w eksploatacji. Koszt oryginalnego tonera waha się między 100 a 500 zł (w zależności od modelu i wydajności), czasem to wydatek nawet rzędu 1000 zł! Nie dziwi zatem fakt, że firmy coraz częściej poszukują tańszych rozwiązań. Czy stosownie zamienników to dobry wybór?

Z punktu ekonomicznego na pewno tak. Poniżej przedstawiamy argumenty przemawiające za skorzystaniem z tańszej alternatywy. Drukarki laserowe są stałym elementem wyposażenia wielu biur. Podstawowe modele drukarek laserowych, które zapewnią nam dobrą jakość wydruku możemy kupić już za 200 - 300 złotych. Przystępna cena sprawia, że ten typ drukarek coraz częściej wybieramy również na użytek domowy. Jednak urządzenia te często okazują się dość kosztowne w eksploatacji. Koszt oryginalnego tonera waha się między 100 a 500 zł (w zależności od modelu i wydajności), czasem to wydatek nawet rzędu 1000 zł! Nie dziwi zatem fakt, że firmy coraz częściej poszukują tańszych rozwiązań. Czy stosownie zamienników to dobry wybór?

Jakość i wydajność drukowania versus ekonomia


- Korzystając z markowych zamienników, możemy obniżyć koszty drukowania, co najmniej o połowę w stosunku do używania materiałów eksploatacyjnych, proponowanych przez producentów drukarek - zapewnia Michał Prejzner, wiceprezes firmy Laserton, polskiej marki światowej klasy producenta oryginalnych i alternatywnych cartridge’y z tonerem. Dla przykładu toner alternatywny o podwyższonej wydajności pozwala wydrukować o 25% stron więcej niż cartridge producenta drukarki. Biorąc pod uwagę rzeczywisty koszt wydruku 1 strony (zależny od wydajności oraz ceny) przy wyższej wydajności i niższej cenie oznacza to nawet 345 % wzrostu, czyli około 8 900 wydrukowanych stron zamiast 2 000. Poza wydajnością, zamienniki charakteryzuje również dobra jakość, która jest porównywalna do oryginalnych oraz atrakcyjna cena. Poza tymi atutami warto również zwrócić uwagę na proekologiczny i prospołeczny aspekt stosowania zamienników - dodaje Michał Prejzner. Produkowanie zamienników jest nie tylko ekologiczne, lecz także przyczynia się do zwiększenia miejsc pracy. W przeciwieństwie do oryginalnych cartridge’y produkowanych przez maszyny, zamienniki składane są przez człowieka.

Na co warto zwrócić uwagę?

Dobry cartridge powinien działać bez problemów od momentu jego instalacji, do momentu zużycia ładunku barwiącego. Przy wyborze cartridge’a alternatywnego warto zapytać sprzedawcę o wydajność, czyli średnią ilość wydruków, koszt wydruku jednej strony oraz certyfikaty jakości technologii wytwarzania i projektowania, jakie powinien posiadać producent.

Podejrzanie niska cena?

Najtańszy produkt nie zawsze oznacza największą oszczędność - w przypadku bardzo tanich tonerów możemy być zmuszeni do ich częstych reklamacji. Nie mamy również pewności, czy zadeklarowana przez producenta wydajność jest prawdziwa. Najkorzystniejszym wyjściem jest wybór cartridge’a o dużej wydajności, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości w stosunku do rozsądnej ceny. Takie rozwiązanie oferują przede wszystkim markowe produkty alternatywne - dodaje Michał Prejzner.

Czy można uszkodzić drukarkę używając zamiennika?

Jeśli stosujemy materiały eksploatacyjne pochodzące od wiarygodnych producentów nie ma możliwości uszkodzenia sprzętu. Znane marki oferują produkty tworzone zgodnie z międzynarodowymi normami. W najgorszym przypadku rozsypie się nam toner, jednak to zdarza się niezwykle rzadko i nie uszkadza sprzętu, a jedynie wpływa na jakość wydruku. Firmy oferujące zamienniki często też obejmują gwarancją swoje produkty. W przypadku produktów Lasteron, firma udziela swoim klientom 12-miesięcznej gwarancji. Współpracując z firmą serwisową gwarantuje naprawę urządzenia, jeśli powodem jego uszkodzenia było użycie cartridge'a Laserton. Aby jednak sprzęt służył nam długo bez zarzutu należy pamiętać o jego regularnej konserwacji. Dzięki okresowym przeglądom urządzenie będzie dłużej niezawodne.

Czy nie stracę gwarancji?

Kolejnym dylematem przy wyborze zamienników jest obawa przed utratą gwarancji, którą objęta jest drukarka. Wynika ona raczej z naszej niewiedzy, gdyż w dokumentacji dołączanej przez producentów nie ma takich zapisów. Dodatkowo, część producentów materiałów eksploatacyjnych obejmuje swoją gwarancją urządzenie drukujące za pomocą ich materiałów. Dlatego przy wyborze zamiennika warto sprawdzić, jaki pakiet gwarancyjny oferuje dany producent oraz czy możemy się starać o wymianę produktu i na jakich warunkach - radzi wiceprezes firmy Laserton.

„Jeśli nie widać różnicy to, po co przepłacać


Użycie tego reklamowego sloganu pewnego proszku do prania w odniesieniu do alternatywnych cartridge'y wydaje się w tym przypadku zasadne. Stosowanie oryginalnych tonerów oznacza pewną pracę i bardzo dobrą jakość wydruków, ale ma dość znaczącą wadę - wysoką cenę. Podczas gdy zamienniki możemy dostać nawet trzy razy taniej niż oryginały, a jakość i trwałość wydruków oraz żywotność drukarki jest przy ich zastosowaniu porównywalna z efektami pracy oryginalnego cartridge’a.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Finanse w firmie – o czym warto pamiętać?

Finanse w firmie – o czym warto pamiętać?


Autor: Patrycja Szambowska


Utworzenie nowego etatu w firmie to wydatek, dlatego wielu przedsiębiorców waha się przed zatrudnieniem osoby, która zajmowałaby się tylko zamówieniami lub tylko płatnościami.


Każdy właściciel firmy prowadzi ją, aby mieć z niej zysk – to podstawowe zamierzenie przedsiębiorców, którzy zajmują się własną działalnością. Gdy firma już istnieje i funkcjonuje, pojawiają się nowe wyzwania. Należy pilnować dostaw, pracowników, płatności itd. Nieduże firmy często łączą kilka stanowisk w jednym np. szef zajmuje się i wystawianiem faktur i zamówieniami. Niemniej wraz z rozwojem firmy, obowiązków przybywa. Jak więc racjonalnie gospodarować finansami i stanowiskami, aby jednocześnie oszczędzać i inwestować w przedsiębiorstwo?

Warto zastanowić się, jakie dana firma ma potrzeby. Jeśli towar zamawia rzadko, można nie tworzyć osobnego etatu, jeśli zaś codziennie pojawiają się nowe potrzeby warto zatrudnić osobę, która będzie odpowiedzialna za składanie zamówień tak, by nigdy niczego nie brakowało. Pracownik taki zadba nie tylko o potrzeby klientów firmy ale i o nią samą, zamawiając potrzebne artykuły biurowe, czy higieniczne. Dzięki oddzielnemu etatowi można spokojnie zająć się innymi aspektami działalności, by firma rozwijała się prężnie.

Inna kwestia ma się z płatnościami. Często jednoosobowe firmy nie mają potrzeby zatrudniania księgowej, gdyż płatności jest niewiele. Ale już kilkuosobowa firma wymaga osoby kompetentnej w dziedzinie księgowości. Można rozliczenia prowadzić samemu, niemniej zawsze lepiej zwrócić się do wykształconej księgowej lub odwiedzić biuro podatkowe. Bydgoszcz, Warszawa, czy Poznań – jak Polska długa i szeroka nie znajdzie się osoba, która samodzielnie bez doświadczenia i kierunkowego wykształcenia zrobi skomplikowane zestawienie finansowe albo duże rozliczenia. Jeśli przedsiębiorca nie chce zatrudniać księgowej, to powinien mieć chociaż kontakt z osobą kompetentną, która skoryguje jego błędy i wskaże dobre rozwiązania.

Tworzenie nowych stanowisk w firmie to zawsze wydatek – trzeba jednak pamiętać o tym, że osoby wyspecjalizowane w tym, co robią, mają dużą wiedzę i doświadczenie, za które często warto zapłacić, by uniknąć przestojów w firmie, czy kłopotów z urzędami.


Patrycja

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.