środa, 25 listopada 2015

Ściągnij z klienta odsetki maksymalne

Ściągnij z klienta odsetki maksymalne


Autor: Robert Grabowski


Czy możesz zarobić na tym, że Twój klient nie płaci w terminie faktury? Oczywiście że możesz i to nie mniej niż bank na kredycie albo pożyczce. Tylko musisz być konsekwentny.


Kredyt kupiecki najczęściej funkcjonuje w biznesie. Polega na tym, że sprzedawca (towarów, usług) udziela nabywcy odroczonego terminu zapłaty. Czyli, że nabywca nie płaci przy odbiorze ale zwykle przelewem do końca terminu określonego zazwyczaj na fakturze albo w osobnej umowie. Terminy zapłaty są różne, najczęściej chyba 14 dni, 7 dni, 21 dni, ale bywają i dłuższe, zależy jak strony transakcji uzgodnią tę kwestię pomiędzy sobą.

Kredyt kupiecki jest nieoprocentowany aż do upływu terminu zapłaty. Jednak powszechnym zjawiskiem jest odwlekanie zapłaty przez klientów, jak najdłużej po upływie terminu zapłaty. Po przekroczeniu terminu zapłaty sprzedawcy należą się odsetki za zwłokę w zapłacie. Nawet jeżeli nie oznaczono ich na fakturze, to należą się - odsetki ustawowe. Nie są one niskie, na dzień dzisiejszy wynoszą 13% w skali roku. Czyli, mogą stanowić dla sprzedawcy nielichą rekompensatę za to, że nie otrzymał w terminie zapłaty.

Problem jednak w tym, że przedsiębiorcy bardzo często odpuszczają dłużnikom odsetki za zwłokę. Cieszą się że w ogóle otrzymali zapłatę - należność główną z faktury. Z drugiej zaś strony nie chcą zrażać (stałych) klientów poprzez żądanie zapłaty odsetek za zwłokę w zapłacie. Jeżeli nawet wystawiają im notę odsetkową, to często nie podejmują dalszych działań gdy ta nie zostanie zapłacona. To błąd i niepotrzebna powściągliwość oraz praktyka niesprzyjająca kształtowaniu dyscypliny i kultury płatniczej generalnie, w ujęciu globalnym. Więcej asertywności, zmień swoje podejście a w razie potrzeby zastosuj taktykę. Albowiem przecież gdy Ty miesiącami czekasz na zapłatę przeterminowanej faktury i z tego powodu nie możesz dalej inwestować, w tym czasie Twój klient - dłużnik w najlepsze obraca sobie Twoimi pieniędzmi albo rosną mu na koncie. Takie odwlekanie zapłaty może trwać dobrych kilka miesięcy albo i rok i dłużej i zależy w znacznej mierze od Twojej postawy.

A tymczasem odsetki maksymalne za zwłokę to nie wszystko co możesz i masz pełne prawo wycisnąć od klienta marudera. Tak jak w przypadku umowy pożyczki, tak i na fakturze możesz określić odsetki maksymalne za zwłokę. Ich wartość to czterokrotność stopy kredytu lombardowego NBP który na dzień dzisiejszy wynosi 5% a więc odsetki maksymalne to 20% w stosunku rocznym. Będą Ci się należały pod warunkiem, że klient podpisze fakturę z tak określonymi odsetkami albo ich wysokość zostanie określona w odrębnej umowie sprzedaży.

Masz opory przed egzekwowaniem odsetek ustawowych za zwłokę a co dopiero maksymalnych? Boisz się stracić klienta albo po prostu wstyd Ci uchodzić za "skąpca", "złotówę" itp.? A niby dlaczego? Przecież dajesz klientowi nieoprocentowany kredyt kupiecki (zamiast żądać płatności natychmiastowej - gotówką przy odbiorze) i nie po to umawiacie się na określony termin zapłaty aby on mógł sobie lekceważyć to, wszak Wasze wspólne, ustalenie. Zawierając transakcję, dając mu fakturę do podpisu grzecznie acz stanowczo poinformuj go że z tytułu oczekiwania na zapłatę przetermionowanych faktur Ty ponosisz straty gdyż nie możesz inwestować, dlatego bezwzględnie będziesz domagał się (maksymalnych) odsetek za zwłokę. Możliwe że klient powie Ci że ma ciężko, że sprzedaż nie idzie itp.; odpowiedz więc że masz ten sam problem. Ewentualnie jeśli możesz to zaproponuj mu termin zapłaty np. o siedem dni dłuższy niż zwykle jednocześnie uprzedzając klienta iż od tej pory będziesz stanowczy w egzekwowaniu odsetek gdyż przeterminowane należności u wielu klientów za bardzo "rąbią Cię po kieszeni". Albo więc raz w raz będziesz konsekwentnie kasował odsetki za zwłokę albo zdyscyplinujesz sobie klientów.

Na koniec przykład. Faktura na 20 tys. zł. z określonymi na niej odsetkami maksymalnymi. Termin zapłaty minął 2 miesiące temu, czyli "standard" w polskiej biznesowej rzeczywistości. Należy Ci się już 666,66 zł. z tytułu maksymalnych odsetek za zwłokę. Wystawiasz notę odsetkową, wysyłasz klientowi. Nie płaci - wysyłasz ostateczne wezwanie do zapłaty a następnie kierujesz prosty pozew o zapłatę na formularzu "P". Otrzymujesz nakaz zapłaty który, po uprawomocnieniu się tegoż kierujesz do komornika. No, chyba że 666 zł. to dla Ciebie nie jest pieniądz wart w sumie ok. jednej godziny nakładu papierkowej pracy.


firma windykacyjna

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 24 listopada 2015

Akcje

Akcje


Autor: Kysz


Akcje to papiery wartościowe, które są częścią kapitału zakładowego spółki akcyjnej. Posiadacze akcji (akcjonariusze) mogą mieć uprawnienia do udziału w zyskach spółki w formie dywidendy, głosu na walnym zebraniu, majątku spółki w przypadku jej likwidacji oraz poboru akcji nowej emisji.


Ostatecznie prawa i obowiązki wynikające z akcji zależą przede wszystkim od rodzaju posiadanych akcji przez akcjonariusza.
Na polskim rynku występują dwa główne rodzaje akcji: imienne oraz na okaziciela. Akcje imienne wystawiane są na konkretną osobę wymienioną w dokumencie akcji z imienia i nazwiska. Według kodeksu spółek handlowych akcje muszą mieć charakter imienny gdy: akcjonariuszowi przyznane zostały szczególne uprawnienia (np. prawo głosu, prawo do dywidendy, podział majątku w przypadku likwidacji), akcjonariusz zobowiązany jest do świadczeń niepieniężnych (np. różnego rodzaju usługi), przejmowane są w zamian za wkłady niepieniężne oraz spółka zamierza wydać akcje przed pełną wpłatą.
Akcje na okaziciela, w przeciwieństwie do akcji imiennych, nie są związane z konkretną osobą oraz dane osobowe akcjonariusza nie są uwidocznione na dokumencie. Do tych akcji, uprawniona jest każda osoba, która jest w ich posiadaniu. Akcje na okaziciela dają prawo do uczestnictwa na walnym zgromadzeniu, gdy zostaną złożone dokumenty w spółce co najmniej na tydzień przed terminem tego zgromadzenia. Ponadto, zamiast akcji mogą zostać złożone zaświadczenia potwierdzające złożenie akcji u notariusza, w banku, a także w firmie, w której główną dziedziną są inwestycje. Zbywalność akcji na okaziciela nie może zostać ograniczona, a ich sprzedaż nie jest określona żadną szczególną formą. Akcje te są zbywane przez przeniesienie posiadania.
Ponadto, zgodnie z Kodeksem spółek handlowych, na żądanie akcjonariusza może być dokonana zmiana akcji na okaziciela na akcje na akcje imienne i odwrotnie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak poprawić płynność firmy?

Jak poprawić płynność firmy?


Autor: Ekonomia dla blondynek


Zapraszam do zapoznania się z artykułem na temat zagadnienia dotyczącego factoringu. Artykuł ten jest kompilacją informacji zebranych w sieci.


Factoring jest rodzaj transakcji handlowych wykształconych w praktyce anglosaskich instytucji finansowych i w rozwiniętej już postaci przeniesionych na grunt europejski w latach pięćdziesiątych XX wieku. W ekonomii factoring jest konkurencyjnym wobec kredytu bankowego sposobem zapewnienia przedsiębiorstwu środków finansowych o charakterze obrotowym, a czasem również sposobem zabezpieczenia przed nieściągalnością należności. Faktoring jest rozwiązaniem dla firm, które:

- prowadzą sprzedaż towarów lub/i usług z odroczoną płatnością,

- posiadają grono stałych lub powtarzających się odbiorców,

- pilnie potrzebują gotówki,

- mają problemy z uzyskaniem innych źródeł finansowania
np. wskutek braku wymaganych przez banki zabezpieczeń,

- rozwijają się dynamicznie,

- chcą obniżyć koszty administracji należnościami,

- rozpoczynają współpracę z nowymi, nie sprawdzonymi
kontrahentami w kraju i za granicą.

Faktoring posiada szereg zalet. Do najważniejszych zaliczamy:

- Zapewnienie dużej ilości gotówki w szybkim czasie i bez zbędnych formalności.

- Oszczędność czasu i kosztów administrowania należnościami.

- Poprawianie relacji z klientami - to faktor kontaktuje się
z kontrahentami w sprawie długów.

- Poprawa płynności i zapewnianie lepszego planowania finansów.

- Faktoring nie obciąża bilansu firmy (w odróżnieniu od np. kredytu obrotowego).

- Pozwala na uzyskanie przewagi konkurencyjnej np. poprzez wydłużanie terminów płatności.

- Dostarcza informacji o sytuacji finansowej kontrahentów - szczególnie ważne przy rozpoczęciu współpracy z nowymi odbiorcami lub w niepewnych czasach.

- Eliminacja ryzyka działalności i gwarantuje odzyskanie należności.

- Redukcja kosztów ewentualnej windykacji i obsługi prawnej w przypadku kłopotów z odzyskaniem należności.


www.myfinance.com.pl
www.business2people.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Znaczenie księgowości w firmie

Znaczenie księgowości w firmie


Autor: Patrycja Szambowska


Poznaj rolę księgowości w firmie i przekonaj się, że dobra księgowość to nie tylko porządek w dokumentach i poprawnie wystawione faktury. Bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, należy umiejętnie prowadzić księgowość, aby móc ubiegać się np. o dofinansowania, czy uniknąć wizyty w skarbówce, w celu dokonania wyjaśnień.


Posiadasz firmę i zastanawiasz się, jak prawidłowo poprowadzić jej księgowość? A może uważasz, że wystarczy zachowanie porządku w fakturach, aby nie mieć kłopotów rozliczeniami i zeznaniami podatkowymi? Poznaj znaczenie księgowości w firmie, aby przekonać się, że to niezwykle ważna część jej prawidłowego funkcjonowania.

Każda firma, bez względu na wielkość, powinna odpowiednio prowadzić księgowość. Bydgoszcz jest tu chociażby jednym z wielu przykładów na to, że wiele firm jest niewielkich i to one często nie doceniają rzetelnej księgowości. Zdarza się, że małe przedsiębiorstwa starają się samodzielnie prowadzić dokumentację, bez wsparcia księgowej, co często kończy się rozmaitymi komplikacjami. Duże firmy z reguły posiadają taki etat, ale niewielkie mogą z różnych przyczyn nie zatrudniać wykwalifikowanej w tym kierunku kadry – z powodu np. oszczędności, czy mimo wszystko niedużej ilości pracy. Co może więc zrobić właściciel małej działalności, aby wspomóc swoją księgowość?

Przedsiębiorcy mogą obecnie korzystać z rozmaitych kursów, aby podnosić swoje kwalifikacje. Jeśli są zdecydowani na to, aby samodzielnie prowadzić księgowość firmy, to mogą skorzystać ze szkoleń z zakresu księgowości. Dzięki kursom takim zdobywa się niezbędną wiedzę oraz umiejętności, można z powodzeniem wprowadzić pewne zasady w życie firmy i zaprowadzić porządek w księgowości. Samodzielna praca w tym zakresie wymaga systematyczności oraz wyrobienia w sobie poczucia obowiązku, niemniej nakłady nie są duże a korzyści dla firmy spore. Należy jednak pamiętać, że przepisy dość szybko się zmieniają i należy aktualizować sobie bazę wiedzy, by nie popełniać błędów w rozliczeniach i uniknąć kłopotliwych korekt.

Wobec istotnych rozliczeń, można skorzystać z porady księgowej, która doskonale znając swój zawód, pomoże w ewentualnych poprawkach.


Patrycja

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Które konto wybrać dla firmy?

Które konto wybrać dla firmy?


Autor: Piotr Kopirajter


Każdy przedsiębiorca staje przed wyborem wyboru banku lub banków. Wybór powinien być słuszny, ponieważ może mieć wpływ m.in. koszty, terminowość transakcji i możliwość ewentualnego kredytu czy inwestycji.


W Polsce drzwi do swoich oddziałów otwiera co najmniej kilkadziesiąt banków. Pojawiają się nowe, z całkiem ciekawą ofertą. Jednak warto zapoznać się ze szczegółami. W naszym mini-teście bierzemy pod uwagę kilka banków o ustabilizowanej sytuacji rynkowej. Staramy się dostrzec największe zalety prowadzenia rachunków.

Który bank warto wybrać, które oferują darmowe prowadzenie konta i najtańsze koszty użytkowania w praktyce?

Na pierwszy rzut oka najatrakcyjniejsza wydaje się oferta ALIOR BANKU. To bank, którego już same wnętrza są dość imponujące i innowacyjne. Takie są również ich produkty. Alior Bank jako jeden z niewielu PŁACI każdemu przedsiębiorcy 50 zł miesięcznie, jeśli utrzymuje on saldo minimum 9000 miesięcznie. ALIOR BANK deklaruje również darmowe prowadzenie konta, jeśli saldo jest mniejsze.

Co miesiąc otrzymuje możliwość 10 darmowych przelewów, wydanie darmowej karty debetowej oraz pakiet bezpieczeństwa karty za 2 zł miesięcznie.

Główne zalety konta w Multibanku to darmowe prowadzenie konta przez 12 miesięcy, bezpłatne przelewy do ZUS i US, karta biznesowa VISA.

Podobne zalety oferuje mBank, warto jednak pamiętać, że jest do „wirtualny bank”, w którym nie wszystkie operacje wykonamy w oddziale. Konto mBiznes oferuje jednak limit kredytowy nawet do 10 tysięcy od 1 dnia prowadzenia rachunku.

W porównaniu z poprzednikami, ING wypada dość blado. Prowadzenie rachunku to koszt 9 zł miesięcznie, 0 zł za wyciąganie gotówki jedynie z bankomatów ING i Euronet. Przelew do innego banku kosztuje 1 zł, a w ramach przelewu na inne konto w ING jest darmowy.

Opinie przedsiębiorców:

"Zapisałem się do Alior Banku i jestm z nich zadowolony. Miła obsługa, znająca się na tym co robią" - Olek

"Chciałbym polecić rachunek w ING Banku Śląskim. Założyłem tam konto Direct u doradcy mobilnego i koszt prowadzenia 0 PLN, przelwy po 1 PLN do obcych banków. Karta debetowa 3 PLN" - Walent

"Ja od dłuższego czasu korzystam z mBanku jako osoba fizyczna i myślę czy firmowe tamże to dobry pomysł" - Infomatuss

Piotr Kopirajter


Piotr Kopirajter
www.ebanki24.pl - Twoja porównywarka bankowa Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kredyt w rachunku bieżącym - sposób na pozyskanie kapitału zewnętrznego dla firmy

Kredyt w rachunku bieżącym - sposób na pozyskanie kapitału zewnętrznego dla firmy.


Autor: uleq


Wszyscy wiemy, że bez środków finansowych rozwój naszej firmy jest wręcz nie możliwy. Co więc zrobić? Dobrym pomysłem jest pozyskanie kapitału z zewnątrz.


Jeżeli juz podejmiemy decyzję o pozyskaniu kapitału zewnętrznego to pamiętajmy, że musimy rozważyć dwa czynniki: strukturę majątku firmy i profil prowadzonej działalności. Należy dopasować rodzaj finansowania do aktualnych potrzeb firmy i tak przedsięwzięcia inwestycyjne powinno się realizować z wykorzystaniem finansowania długoterminowego, natomiast środki na działalność bieżącą powinniśmy pozyskiwać poprzez najlepsze kredyty obrotowe odnawialne i nieodnawialne.

Na dzień dzisiejszy najlepsze kredyty odnawialny a zarazem najbardziej popularne są kredyty w rachunku bieżącym. A dlaczego? Ponieważ ten rodzaj kredytu pozawala firmie na zadłużenie się do ustalonego wcześniej limitu debetowego w rachunku bieżącym, a każda spłata całości lub części wykorzystanego kredytu powoduje odpowiednie odnowienie dostępnych środków o spłaconą kwotę a to daje możliwość wielokrotnego wykorzystania środków w czasie trwania umowy kredytowej, sama spłata kredytu jest realizowana automatycznie z wpływów na rachunek bieżący do wysokości zadłużenia. Jak sama nazwa wskazuje warunkiem uzyskania takiego kredytu jest posiadanie rachunku bankowego, drugim warunkiem jest prowadzenie działalności gospodarczej przez minimum 12 miesięcy, ponieważ banki zazwyczaj udzielają kredytu podmiotom gospodarczym o wyższym poziomie zdolności kredytowej czyli takim które prowadzą działalność od pewnego czasu. Ustalając wysokość kredytu banki biorą pod uwagę:
-obroty na rachunku bieżącym
-wysokość uzyskiwanych przychodów ze sprzedaży
- poziom zdolności kredytowej
- rodzaj i wysokość bieżących potrzeb kredytowych
-rodzaj i wartość proponowanych zabezpieczeń spłaty kredytu, standardowo wymagane jest pełnomocnictwo do dysponowania rachunkiem kredytobiorcy, weksel własny in blanco z wystawienia kredytobiorcy oraz oświadczenie o poddaniu sie egzekucji.

Jeżeli juz podejmiemy decyzję o zaciągnięciu kredytu w rachunku bieżącym to pamiętajmy aby sprawdzić w konkretnym banku wysokość :
-marży kredytowej
-opłaty z przyjęcie i rozpatrzenie wniosku
-prowizji za udzielenie, odnowienie i podwyższenie kredytu
-opłaty za zmianę warunków kredytowania w trakcie obowiązywania umowy.
Ważne jest także aby sprawdzić na jaki okres dany bank udziela kredytu, dodam iż w większość banków okres kredytowania wynosi 12 miesięcy a nieliczne banki oferują okres 24 miesięcy.
Z ostatnich obserwacji wynika, że tego typu sposób finansowania działalności gospodarczej powinien stać się ogólnodostępnym , jest to bardzo ważne ponieważ finansowanie obrotowe jest wręcz konieczne do bieżącego funkcjonowania działalności gospodarczej nie wspominając juz o uzyskaniu stabilności oraz w perspektywie rozwoju naszej firmy.


Portal finasowy - aktualne wiadomości ze swiata finasów. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Barter prawie zawsze się opłaca

Barter prawie zawsze się opłaca


Autor: Krzysztof Król


Barter opłaca się prawie zawsze, ale co czyni opłacalnym udział w systemie barterowym? Temat jest zupełnie nieznany przeciętnemu Internaucie a co gorsza również nasi biznesmeni mają o nim mało informacji.


Barter sam w sobie jest rewelacyjnym rozwiązaniem. Pieniądz pomaga określić wartość towaru, ale sama transakcja nie wymaga jego posiadania. Barter opłaca się prawie zawsze trzeba tylko mieć rozeznanie w cenach rynkowych by nie przepłacić a można zrobić to również płacąc własnym towarem.

Co czyni opłacalnym udział w systemie barterowym?

Przede wszystkim należy się zastanowić czy mamy wolne moce przerobowe?

1. Jeśli mam magazyn zawalony towarem, który z trudem schodzi to warto pomyśleć o barterze.

2. Jeśli dysponujemy wolnym czasem, bo za mało mamy klientów a świadczymy usługi to wręcz głupotą jest nie być w systemie barterowym. Lepiej świadczyć usługi za punkty barterowe niż rozwiązywać krzyżówki.

3. Jeśli mamy wolne miejsca na kursach, imprezach, przelotach czy przejazdach to głupotą jest pozostawić miejsca niezagospodarowane lepiej jest je wypełnić klientami pozyskanymi z barteru

4. Kolejny powód, dla którego warto wejść w wymianę jest w tedy, gdy chcemy poczynić duże inwestycje za małe pieniądze

Mógłbym długo jeszcze pisać gdyż sam wymyśliłem bardzo korzystny system wymiany barterowej i wdrażam go na stronie www.opchaj.pl Zapraszam chętnych. Posługujemy się tam wewnętrzna walutą, która daje niesamowite korzyści.


Krzysztof Król Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Konta firmowe - każdemu według potrzeb

Konta firmowe - każdemu według potrzeb


Autor: Bartłomiej Bobrek


Wszyscy, którzy prowadzili działalność gospodarczą przed 2000 rokiem dostrzegają z pewnością jak bardzo zmienił się stosunek polskich banków do przedsiębiorców.


A także jak bardzo zmieniła się oferta instytucji finansowych w zakresie prowadzenie kont firmowych. Dziś konta te przestały być kosmicznie drogie, (choć banki nadal na nich doskonale zarabiają), a osoba prowadząca działalność, zwłaszcza taka, która po raz pierwszy uruchamia konto firmowe - ma podobny problem do tego, jaki miał przedsiębiorca przed 10 laty. Problem – które konto i w jakim banku wybrać. Kiedyś jednak przede wszystkim szukano banku, który nie zedrze z firmy skóry i nie dobije jej w trudnym dla niej momencie, dziś chcąc założyć konto firmowe szuka się banku, który będzie miał do zaoferowania jak najwięcej istotnych dla danego przedsiębiorcy usług, które ułatwią mu finansowanie się na rynku. Dziś to banki, o czym mogą świadczyć zalewające nas ze wszech stron oferty reklamowe ich usług, walczą o klienta przedsiębiorcę, podkreślając w każdej swej usłudze korzyści, jakie może on mieć zlecając im prowadzenie firmowego konta.

Czasy, gdy za przelewy do ZUS-u Urzędu Skarbowego trzeba było płacić - bezpowrotnie miejmy nadzieję minęły. Skończyły się także horrendalne opłaty za otwarcie i prowadzenie konta. Tak, tak młodzi przedsiębiorcy mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, że jeszcze parę lat temu szukało się samemu na oślep rozpytując a to bankowców, a to znajomych przede wszystkim o cenę konta, którego prowadzenie miało nie być rujnujące (zwłaszcza dla małej i średniej firmy), dziś cena nie jest już taką kartą przetargową jak kiedyś – a świat biznesu zlecając prowadzenie kont - oczekuje dodatkowych korzyści. Tych zaś na rynku jest sporo, co jakiś czas pojawiają się zupełnie nowe propozycje, które szybko podchwytywane są przez pozostałe instytucje.

Dziś oprócz atrakcyjnego cennika opłat za prowizje i usługi firmy szukają rozwiązań, które mogą pomóc im w prowadzeniu działalności. I wybierając konto zwracają uwagę na to czym banki usiłują je skusić. A są to m.in.:

-wysokie oprocentowanie przechowywanych pieniędzy

- możliwość zaciągnięcia określonego debetu lub kredytu odnawialnego, bądź także każdego innego kredytu, którego bank może w ramach prowadzonego konta udzielić każdemu przedsiębiorstwu na dość preferencyjnych warunkach.

- bezpłatne przelewy bankowe do US i ZUS

- dostęp do konta przez 24 godziny na dobę

- darmowe wypłaty z bankomatów

- możliwość elektronicznego zarządzania swoimi pieniędzmi oraz debetem (debet on-line)

- możliwość połączenia obsługi konta osobistego z rachunkiem firmowym (bardzo istotne dla małych firm i przedstawicieli wolnych zawodów), co zapewnia wygodę, oszczędność czasu i kosztów.

Ofert, które wskazują na korzyści dla mniejszych i większych przedsiębiorców jest całe mnóstwo. Są one także dostępne i szczegółowo opisane również w Centrum Finansowym, przez które można także założyć konto firmowe, by jeszcze bardziej ułatwić firmie życie… Jedynym problemem może być teraz wybór. Ale uwaga – zaczynają pojawiać się niczym w telefonii komórkowej oferty przygotowane pod konkretną firmę z dodatkami, które najbardziej ją interesują. Jeśli wiemy, co naprawdę chcielibyśmy mieć w ramach firmowego konta – wybierajmy w myśl reklamy te wszystkomające…


Copyright MixControl! Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Skąd wziąć fundusze na prowadzenie firmy w UK

Skąd wziąć fundusze na prowadzenie firmy w UK


Autor: Sergiusz Rydosz


Jeśli pracujesz obecnie na kontrakcie i myślisz o prowadzeniu własnej działalności warto wiedzieć o sposobach postępowania i źródłach finansowania jeśli potrzebne są dodatkowe środki na jej prowadzenie.


Każda działalność na początku wymaga nakładów finansowych. Aby zdobyć pieniądze na jej prowadzenie powinieneś trzymać się ściśle określonego planu, który w skrócie przedstawiamy poniżej.

Zanim wystartujesz oblicz ile pieniędzy musisz zainwestować. Inwestycje są różne w zależności od prowadzonego biznesu ale generalnie można powiedzieć, że będziesz potrzebował środków na:

1. zakup sprzętu (od komputera po wiertarkę),

2. zakup samochodu (większość firm bez niego nie może istnieć),

3. ewentualne wynajęcie lokalu,

4. promocję i reklamę,

5. ewentualne szkolenia i kursy dokształcające,

6. prowadzenie działalności zanim nie znajdziesz pierwszych klientów.

Pamiętaj także o tym, że musisz za coś żyć i przewidzieć koszty związane z utrzymaniem samego siebie i rodziny zanim interes się nie rozkręci.

Zdobywanie środków na prowadzenie działalności zacznij od samego siebie. Jeśli masz jakiś kapitał wykorzystaj go. Kolejny krok to znajomi, którzy mogą cię wesprzeć prywatną pożyczką lub inną pomocą. W przypadku, gdy dwa pierwsze sposoby zawiodły bądź suma pieniędzy nadal jest niewystarczająca musisz już rozważyć zaciągnięcie kredytu. Jeśli masz kiepski credit score, spóźniałeś się z płaceniem rat za cokolwiek, to szanse na powodzenie są niestety nikłe. Zakładając, że w czasie swojego pobytu w UK miałeś konto w banku i wpływały na nie regularnie pieniądze z tytułu zatrudnienia możesz śmiało zacząć od wystąpienia o kartę kredytową 0% na zakupy ale najlepiej w innym banku. Powód tego jest prosty: swój bank traktuj jako ewentualne źródło kredytu gotówkowego i miejsce, gdzie będziesz prowadził konto firmowe. Banki cenią sobie lojalnych klientów i twoja pozycja będzie dużo lepsza. Jeśli karta zostanie Ci przyznana masz już możliwość dokonania pierwszych zakupów na kredyt, który przez 12 lub 10 miesięcy nie będzie oprocentowany. Wysokość przyznanego limitu na początek jest różna ale jeśli miałeś dochody na poziomie 20 tyś funtów brutto rocznie możesz liczyć na około 4 tysiące funtów kredytu (podana wartość jest szacunkowa i każdy bank będzie indywidualnie rozpatrywał złożony wniosek). W tym miejscu należy zwrócić uwagę jeszcze na jedną ważną rzecz: o kartę kredytową należy wystąpić zanim rozpocznie się działalność.

W momencie kiedy środki na karcie kredytowej się skończyły musisz udać się do swojego banku i zacząć negocjacje na temat prowadzenia przez nich konta firmowego. Zapytaj o możliwość zaciągnięcia kredytu, początkowy dopuszczalny debet, wysokość opłat za prowadzenie konta i usługi dodatkowe. Zanim cokolwiek podpiszesz przeczytaj wszystko, co jest napisane drobnym druczkiem i bądź pewny, że rozumiesz to, co podpisujesz. O ile debet na koncie firmowym dostaniesz z reguły bez większego problemu o tyle kredyt będzie już wymagał więcej zachodu. Różnica między tymi dwoma opcjami to wielkość środków, jakie bank zaoferuje. Pamiętaj, że bank musi wiedzieć na co jego pieniądze będą wydane-potrzebujesz dokładnego biznes planu. Kolejna rzecz, to zabezpieczenie kredytu i gwarancja, że będziesz go spłacać. Bardzo dobre darmowe wzory biznes planów dla niemal każdej działalności znajdziesz na stronie bplans.co.uk

Aby zdobyć środki możesz też poszukać inwestora z zewnątrz. Jest sporo firm i instytucji, które w zamian za udziały w firmie wyłożą część pieniędzy na jej rozkręcenie. Tutaj jednak sprawa jest nieco trudniejsza, bo potrzebujesz doskonałego biznes planu i musisz przekonać inwestora, że to właśnie Twój pomysł na działalność jest tym, w który powinni zainwestować.

Dodatkowo możesz jeszcze starać się o dofinansowanie od państwa na prowadzenie działalności. Pieniądze mogą pochodzić z rożnych funduszy. Należy jednak pamiętać, że zdobycie takiego dofinansowania to nie lada wysiłek i nie należy liczyć na to, że po złożeniu wniosku za tydzień na koncie będzie 100 tysięcy funtów. O dotacjach państwowych przeczytasz niebawem na łamach serwisu dlapolaka.co.uk.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sposoby prowadzenia usług księgowych w firmie

Sposoby prowadzenia usług księgowych w firmie.


Autor: Monika Ozonek


Artykuł określa sposoby wykonywania usług księgowych w każdym podmiocie gospodarczym. Udowadnia, że prowadzenie księgowości przez biuro rachunkowe jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.


Prowadzisz działalność gospodarczą? Tak jak większość firm musisz prowadzić rozliczenia podatkowe względem Urzędu Skarbowego, rozliczenia względem ZUS oraz innych podmiotów... Tego typu usługi księgowe można wykonywać na kilka sposobów.

Pierwszy sposób to prowadzić rozliczenia podatkowe i kadrowe samemu - oznacza to, że oprócz szefa jesteś także księgowym. Głównym celem Twojego działania jest prowadzenie firmy, a Ty musisz jeszcze borykać się z rozliczeniami podatkowymi i kadrowymi. Musisz ciągle uaktualniać swoją wiedzę, ponieważ przepisy prawne ciągle zmieniają się.

Drugim sposobem prowadzenia księgowości jest zatrudnienie księgowego, który na bieżąco monitoruje zmiany przepisów i jest specjalistą w swojej dziedzinie. Jednakże takie rozwiązanie jest dosyć drogie ze względu na wynagrodzenie pracownika.

Trzecim sposobem prowadzenia księgowości jest skorzystanie z usług zewnętrznych np. takiego podmiotu jak biuro rachunkowe z certyfikatem księgowym wydanym przez Ministra Finansów. Powierzając nam zadanie wykonania usług księgowych masz pewność prawidłowo sporządzonych rozliczeń podatkowych i kadrowych. Otrzymujesz także gwarancję, że usługi księgowe będą dobrze wykonane dzięki wykupionej przez biuro rachunkowe polisie ubezpieczeniowej OC. Dodatkowo zauważysz także zmniejszenie kosztów usług księgowych oraz posiadanie większej ilości wolnego czasu.

Jeśli chciałbyś zmienić sposób prowadzenia księgowości w Twojej firmie, wejdź na firmową stronę, zadaj pytanie dotyczące orientacyjnej stawki za usługi księgowe i umów się na uszczegółowienie oferty.


rachunkowo

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Obniżanie kosztów działalności

obniżanie kosztów działalności


Autor: Dawid Kowalski


To, że pierwsza założona działalność gospodarcza jest prowadzona na preferencyjnych zasadach - mniejsze opłaty na ZUS (obecnie około 330 zł miesięcznie) wie praktycznie każdy zainteresowany. Jak jeszcze można obniżyć koszty prowadzenia firmy oszczędzając bezcenne złotówki na jej rozwój?


To, że pierwsza założona działalność gospodarcza jest prowadzona na preferencyjnych zasadach - mniejsze opłaty na ZUS (obecnie około 330 zł miesięcznie) wie praktycznie każdy zainteresowany. Jak jeszcze można obniżyć koszty prowadzenia firmy oszczędzając bezcenne złotówki na jej rozwój?


LOKAL - miejsce, w którym można pracować, przechowywać dokumenty oraz co chyba najistotniejsze spotykać się z klientami. Nie każdy jednak jest w stanie i chce wydzielić pokój w swoim prywatnym mieszkaniu. Problem powierzchni biurowej można rozwiązać na kilka sposobów: zgłaszając się do instytucji wspierających przedsiębiorczość takich jak na przykład Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (oferują dostęp do biura za niewielkie pieniądze), wykupując abonament w wirtualnych biurach - w przypadku niewielkiego zapotrzebowania na czas spędzony w biurze (wirtualne biura najczęściej oferują stawki godzinowe), można również wynająć mieszkanie i korzystać z niego razem z kilkoma zaprzyjaźnionymi firmami. W przypadku realizowania usług głównie dla firm warto zaproponować np. wykonanie strony internetowej lub prowadzenie księgowości firmie posiadającej dużą powierzchnie w zamian za możliwość korzystania z wydzielonego pokoju lub jego części.

KONTAKT Z KLIENTAMI - jak wiadomo im łatwiej jesteśmy uchwytni i im więcej możliwości kontaktu oferujmy tym więcej klientów będzie zgłaszało się z zapytaniami. Jak ograniczyć koszty telefonu, faxu, strony internetowej? Skype za niewiele ponad 17zł oferuje abonament w którym można dzwonić bez ograniczeń na numery stacjonarne, jest również możliwość zamówienia numeru. Fax można zastąpić usługami typu fax2mail (fax zostaje zamieniony na dokument elektroniczny i przesłany e-mailem) i web2fax (za pośrednictwem strony WWW można wysyłać pliki formatu *.pdf i *.doc na numer „normalnego" faxu). Profesjonalnie wyglądającą stronę www z hostingiem, transferem 1 GB i co najważniejsze CMSem - systemem umożliwiającym samodzielne tworzenie podstron, ankiet, uzupełnienie treści można założyć za darmo dzięki czeskiemu projektowi webnode.com (system posiada również polski interface).

REKLAMA I PROMOCJA - kilka firm oferuje pozycjonowanie stron firmowych przez 3 miesiące za darmo i bez zobowiązań. Warto wspierać projekty non profit, publikować raporty ze swojej branży, kontaktować się z dziennikarzami często takie działania pomagają budować spójny i silny wizerunek.

Powyższe działania są skuteczne dla każdej branży, warto poszukać nowych specyficznych dla danej działalności i zoptymalizować swoje koszty jeszcze przed założeniem firmy.


Dawid Kowalski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Podstawowe funkcje finansów publicznych...

Podstawowe funkcje finansów publicznych ...


Autor: Anna Gumułka


Podstawowe funkcje finansów publicznych ...


Podstawowe funkcje finansów publicznych to:

- funkcja alokacyjna,

- funkcja redystrybucyjna,

- funkcja stabilizacyjna


FUNKCJA ALOKACYJNA polega na tym, że finanse publiczne są narzędziem rozmieszczania dóbr zgodnie z zapotrzebowaniem różnych podmiotów. Skutkiem alokacji części zasobów, którymi dysponuje gospodarka jest dostarczanie towarów i usług ogółu społeczeństwa. W sferze prywatnej odbywa się to głównie przy pomocy mechanizmu rynkowego poprzez transakcję kupna-sprzedaży (zaspokajanie indywidualnych potrzeb człowieka). W sferze publicznej obywatele korzystają z dóbr nieodpłatnie - najczęściej są to usługi. Dobra te są alokowane z wykorzystaniem mechanizmu administracyjnego (obrona narodowa, bezpieczeństwo publiczne, służba dyplomatyczna, administracja państwowa).
FUNKCJA REDYSTRYBUCYJNA inaczej nazywana ROZDZIELCZA polega na dokonywaniu za pomocą finansów podziału produktu dochodu narodowego poprzez kształtowanie odpowiednich przychodów i wydatków wszystkich uczestników ogniw (podział funduszu nabywczego).

Fundusz nabywczy zależy od:

zależy od:

- przychodu materialnego

- przychodu redystrybucyjnego

- przychodu kredytowego

- wydatków redystrybucyjnych

- wydatków kredytowych

- oszczędności

Metody gromadzenia funduszu nabywczego to:

- samofinansowanie; przedsiębiorstwa,

- budżetowe; państwo

- kredytowe

Funkcja redystrybucyjna jest więc związana z alokacją dóbr publicznych, które dostarczane są społeczeństwu nieodpłatnie. Państwo spełniając te obowiązki ponosi wydatki, sięga więc do dochodów społeczeństwa poprzez opodatkowanie.



FUNKCJA STABILIZACYJNA wykorzystuje politykę budżetową jako instrumentu utrzymywania wysokiego stanu zatrudnienia, racjonalnego poziomu stabilności cen oraz właściwej stopy wzrostu gospodarczego z uwzględnieniem efektów bilansu płatniczego.

Władze publiczne oddziaływają na gospodarkę poprzez kształtowanie podatków (dochodów budżetowych) wydatków budżetowych oraz salda budżetu państwa. Niskie podatki sprzyjają aktywności gospodarczej, wzrostowi zatrudnienia, wzrostowi zysków przedsiębiorstw oraz dochodów ludności a co za tym idzie wzrostowi popytu. Natomiast wzrost podatków hamuje aktywność gospodarczą, spada zatrudnienie, spadają dochody ludności w konsekwencji spada popyt.

Polityka monetarna pozwala oddziaływać poprzez kontrolę podaży pieniądza na poziomie cen i stopy procentowej.



FUNKCJA KONTROLNA - polega na wykorzystaniu związków zachodzących między ruchem wartości materialnych i usług a ruchem zasobów pieniężnych w celu uzyskania informacji o przebiegu procesów rzeczowych w gospodarce





Tani kredyt mieszkaniowy Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak uniknąć wejścia do spółki prawa handlowego spadkobierców wspólnika?

Jak uniknąć wejścia do spółki prawa handlowego spadkobierców wspólnika?


Autor: Rafał Błażejewski


Jeżeli jesteś udziałowcem spółki, posiadasz wspólnika to zabezpiecz się przed jego spadkobiercami.


Z uwagi na fakt że udział w spółce jest zbywalny, a jego nabycie może nastąpić nie tylko wskutek zawarcia stosownej umowy, ale również wskutek dziedziczenia prawo członkostwa w tej spółce jest prawem dziedzicznym i wchodzi w skład spadku. Oznacza to, iż podstawowym skutkiem śmierci wspólnika w spółce jest wejście spadkobierców w jego miejsce.

Zgodnie z postanowieniami art. 183 § 1 KSH umowa spółki może ograniczyć lub wyłączyć wstąpienie do spółki spadkobierców na miejsce zmarłego wspólnika. W tym przypadku umowa spółki powinna określać warunki spłaty spadkobierców niewstępujących do spółki. Zastosowanie prawa spadkowego do dziedziczenia udziałów w spółce może skutkować wejściem do spółki osób niepożądanych dla dotychczasowych wspólników. W skrajnych przypadkach może w omawianym przypadku dojść do istotnej zmiany układu sił w spółce, gdy udział zmarłego wspólnika miał znaczną wartość. Z powyższych względów kodeks dopuszcza wyłączenie lub ograniczenie wstąpienia lub ograniczenie wstąpienia do spółki spadkobierców zmarłego wspólnika.

Wyłączenie lub ograniczenie wstąpienia do spółki spadkobierców zmarłego wspólnika może wynikać tylko z umowy spółki. Takie wyłączenie jest skuteczne tylko wtedy gdy umowa spółki określa warunki spłaty spadkobierców nie wstępujących do spółki. Wyłączenie może dotyczyć tylko wszystkich spadkobierców zmarłego wspólnika. Określenie warunków spłaty spadkobierców musi zawierać określenia konkretnej sumy pieniężnej oraz terminu jej wypłaty spadkobiercy. Dobrym sposobem na pozyskanie pieniędzy na spłatę spadkobierców jest ubezpieczenie wzajemne wspólników. Zawarcie umowy ubezpieczenia na życie w celu pozyskania środków na spłatę zmarłego wspólnika znajduje uzasadnienie jedynie w sytuacji, gdy pozostali wspólnicy zamierzają nie dopuścić do wstąpienia w prawa wspólnika spadkobierców zmarłego wspólnika. Poniższe rozważania znajdują zastosowanie do wszystkich typów spółek za wyjątkiem spółki akcyjnej Z natury rzeczy w spółce występuje co najmniej dwóch wspólników. Wobec powyższego ochroną ubezpieczeniowa z tytułu zawartej umowy muszą być objęci wszyscy wspólnicy.

Opłacać składki za ubezpieczenie w tego rodzaju umowie mogą zarówno sami wspólnicy jak też może nim być spółka. Oczywistym jest, że osobami ubezpieczonymi muszą być wspólnicy, zaś uposażonymi mogą być zarówno wspólnicy jak też i spółka.

Rafał Błażejewski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Biznesplan w praktyce: elementy biznesplanu

Biznesplan w praktyce: elementy biznesplanu


Autor: Anna Rosłaniec


Biznesplanowanie łatwe nie jest, jak więc bezboleśnie przygotować biznesplan?


Dobrze, wyczerpująco przygotowany biznesplan powinien w jak najlepszym stopniu odzwierciedlać strategię działania przedsiębiorstwa i przede wszystkim być czytelną, jasną informacją dla odbiorcy. Jak przygotować taką informację i od czego zacząć?
Na początek dobrze jest stworzyć ogólny jej zarys, korzystając z przykładowej listy zagadnień, które powinny być zawarte w biznesplanie. Są to:

- streszczenie menedżerskie – rodzaj spisu treści (wprowadzenia), w kilku punktach lub w skondensowanej opisowej formie należy w nim przedstawić główne elementy całego dokumentu,
- wizja – sprawia zazwyczaj najwięcej kłopotów, należy w niej krótko i zwięźle określić główny powód działalności firmy, innymi słowy cel , dla którego została powołana, czy „marzenie”, które firma chciałaby zrealizować,
- misja – misję firmy należy rozumieć jako jej cel ogólny, w odróżnieniu od wizji, która jest swego rodzaju obrazem idealnym, misja bardziej konkretnie wskazuje kierunki działalności,
- możliwości – w tym dziale należy skupić się nad szansami, jakie daje przedsiębiorstwu funkcjonowanie na określonym rynku (potencjał firmy i możliwości jego wykorzystania),
- strategia rynkowa – opisuje sposób funkcjonowania na rynku, również w odniesieniu do przedsiębiorstw konkurencyjnych,
- strategia biznesowa – skupia się na opisie działalności (produktów, usług, sprzedawanych towarów), czyli na samym przedsiębiorstwie i osiąganych przez nie wynikach,
- organizacja, operacje, zarząd – w tej części biznesplanu należy przedstawić schemat organizacyjny firmy , sposoby działania, strukturę i kierownictwo (zarząd lub właścicieli),
- kompetencje i wyzwania – wskazują słabe i mocne strony przedsiębiorstwa,
- finanse – powinny zawierać sprawozdania finansowe historyczne, bieżące i planowane.

Zagadnienia te można dowolnie uprościć i zmodyfikować, pamiętając jednak, że opracowanie
powinno mieć dostępną i uporządkowaną formę, czytelną dla potencjalnego odbiorcy, niekoniecznie dobrze zorientowanego w sytuacji firmy.
Biznesplan w praktyce Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Doroczne zgromadzenie MDRT w Toronto: Zmieniamy życie

Doroczne zgromadzenie MDRT w Toronto: Zmieniamy życie


Autor: Zbigniew S. Ciszek


Hasło "Zmieniamy życie" słusznie stało się motywem przewodnim tegorocznego zgromadzenia w Toronto. Koncepcja zmiany odnosi się nie tylko do wpływu, jaki agenci wywierają na życie swoich klientów, lecz także do możliwości pozytywnej zmiany, pozwalającej zrealizować cele i spełnić marzenia.


81 i jak do tej pory największy zjazd zainaugurował James E. Rogers, CLU, CFP, prezes MDRT, przemową do 8200 delegatów. Stephen Harper, premier Kanady oraz David Miller, burmistrz Toronto, gorąco powitali przybyłych z 65 spośród 86 krajów, w których MDRT ma swoich członków.

Pierwszego dnia na Platformie Głównej wystąpił Solomon Hicks, opowiadając o swych ciężkich przeżyciach, gdy jako 16-letni, czarnoskóry Amerykanin mieszkający w ogarniętej segregacją rasową południowej części USA, został bezpodstawnie aresztowany. Dzięki interwencji pewnej uczynnej, białej kobiety, rasistowscy policjanci, którzy go zatrzymali, stracili pracę. Jak powiedział Hicks, spotkanie z tą kobietą spowodowało, że od tego dnia zaczął inaczej patrzeć na świat.
Mary Lou Retton, była gimnastyczka, również zmieniła swój pogląd na oczekiwania względem zawodników amerykańskich, gdy zdobyła złoty medal na Igrzyskach Olimpijskich w 1984 roku. Jako pierwszy mówca na Platformie Głównej zelektryzowała słuchaczy opowieścią o tym, jak w ostatnim występie osiągnęła „okrągłą 10” mimo poważnej operacji chirurgicznej kolana zaledwie sześć tygodni przed zawodami.
Marina Ten, AIG Life, Rosja: — Mam nadzieję poznać agentów z innych firm i z innych krajów. Chciałabym poznać argumenty, których używają w rozmowach z klientami oraz dowiedzieć się, jakiego rodzaju polisy są najpopularniejsze w ich krajach i dlaczego.

Camelia Popescu. Aviva Romania: — Ponieważ będzie to mój pierwszy pobyt na dorocznym zgromadzeniu, wszystko tu będzie dla mnie nieoczekiwane, szczególne i wielce interesujące. Chciałabym przekonać się, jak to spotkanie może zmienić moje życie oraz życie ludzi, którym służę pomocą.
Selin Özbay, AvivaSA Turcja: Udział w dorocznym zgromadzeniu dał mi wiele radości! Widok tak wielu ludzi wykazujących tak wielkie zaangażowanie i pasję dla pracy doradcy finansowego przez całe życie był dla mnie wspaniałym doświadczeniem.
Asta Ungulaitiene, dyrektor naczelny, Aviva Lithuania: doroczne zgromadzenie MDRT było wspaniałym, niezapomnianym wydarzeniem. Nadal czuję w sobie niezwykłą energię i patrzę na świat ze szczególnym, pozytywnym nastawieniem, uważając, że osoba mająca odpowiednią motywację i determinację, potrafi pokonać wszelkie przeszkody.
Ryszard Zawadzki CU Polska grupa Aviva(lider agent)

Uczestnictwo w kongresie MDRT to przede wszystkim zaszczyt, prestiż, to ukoronowanie całorocznej pracy agenta. Nominacja na członka MDRT jest dla każdego świadomością, że to co robimy to pełen profesjonalizm wymagany w tym zawodzie.

Uczestnictwo w kongresie ponad 100 agentów z Polski (a trzeba zaznaczyć, że to najliczniejsza grupa z Europy) świadczy o tym, że ta branża w naszym kraju jest na najwyższym poziomie. W swojej 10-letniej karierze doradcy ubezpieczeniowego miałem zaszczyt po raz 5 uczestniczyć w kongresie MDRT (odbyły się one w: Los Angeles, New Orlean, San Diego, Denver oraz Toronto). Jestem dumny z tego, że tylko kilku agentów z Polski może sie pochwalić uczestnictwem w tak wielu kongresach.
Kazimierz Ciszek (CU Radom)

Byłem na 3-ech Konferencjach MDRT w San Diego 2006 rok, Denver 2007 i w 2008 w Toronto.Spotkania w gronie najlepszych światowych specjalistów od zabezpieczenia finansowego jakim są polisy na życie i długoterminowe inwestowanie na emerytury utwierdza mnie w przekonaniu wykonywanej pracy
Józef Baran (agent CU Giżycko)

Kolejne uzyskanie kwalifikacji MDRT sprawiło mi wielką radość, a sam udział w kongresie wywarł na mnie niezapomniane wrażenie.
Uczestnictwo w tak dużej imprezie, jaką był kongres, jest na pewno ważnym doświadczeniem w moim życiu zawodowym i istotnym motywatorem do dalszej pracy.
Polecam taki wyjazd każdemu, kto zakwalifikuje się do MDRT.
Jacek Magdziarz od 1999 r w CU 2004-2007 członek MDRT

W naszym zawodzie wciąż poznaję nowych ludzi , można mieć normalne relacje z klientami nie tylko biznesowe. Najpiękniejsze jest to , że możemy im pomagać przecież Bóg nie pomaga dobrym ludziom ani nie karze złych. Śmiertelność wszystkich jest 100%. MDRT jest między innymi po to aby lepiej i skuteczniej pracować.
Iwona Bejnarowicz ( CU ELbląg )

Chciałam pojechać na kongres , chciałam zobaczyć jak tam jest. Wyjazd był ciekawy : warto wspominac spotkanie z najlepszym kwiatem agentów na świecie ! Prawdziwy spotrowiec nie wygrywa tylko raz!

Kajetan Babel ( CU Katowice)

Moim marzeniem było spotkać się z Prezesem Marianem Miziołkiem w Kanadzie . Dzięki wyjazdowi na kongers marzenie się spełniło ! Oficjalne spotkanie w Hard Rock Cafe ; ale największa frajdą było spoktkanie na działce prezesa pod Toronto . To było to o co mi chodziło !
Beata Migo (CU Kraków)

Lubie poznawać ludzi i rozwiązywać ich sprawy jeśli mam na to wpływ. Każdego dnia staram się spotkać różnych ludzi , różnych profesji i zawodów. Najmilszym zaufaniem klientów dla mojej pracy jest to ,że sami dzwonią mówiąc co się zdarzyło w ich życiu i czy to ma wpływ na ich plany finansowe.
Specjalna relacja Marka Stypułkowskiego (Commercial Union MDRT Chair - Poland )

Kilka lat temu usłyszałem, że oprócz niezależnych doradców i brokerów na doroczne kongresy przyjeżdżają agenci reprezentujący ponad 600 ubezpieczalni z całego świata.
ur=http://www.ciszek.pl/index.php?wiad=30MDRT Million Dollar Round Table - The Premier Association of Financial Professionals - to założone w USA międzynarodowe stowarzyszenie agentów ubezpieczeń życiowych i doradców finansowych z 81-letnią tradycją. Jest absolutnym fenomenem, że do tego zrzeszenia przynależą, płacąc niemałe składki członkowskie, doradcy z ponad 100 krajów świata.
Po co jeździ się na kongres?
Głównie po to, aby znaleźć receptę na sukces mierzony dochodami w wysokości miliona dolarów w przeciągu kilku lat. A od kogo się uczyć? Od przemawiających najbardziej doświadczonych agentów świata,zarabiających rocznie ponad milion dolarów czy to amerykańskich czy kanadyjskich. Dla mnie był to już piąty kolejny kongres, wiele znakomitości zdążyłem już poznać, i jeśli ktoś z kolegów potrzebował motywacji finansowej, to mogłem wskazać przynajmniej kilku zwyczajnie wyglądających facetów
z Wielkiej Brytanii, którzy corocznie zarabiają... ponad 1 mln funtów.
W pierwszym dniu kongresu, gdy ubraliśmy wszyscy żółte koszulki w barwach AVIVA, stanowiliśmy rozpoznawalną i zwracającą uwagę grupę nawet w tłumie 7 tys. ludzi. Wraz z kwalifikowanymi członkami-agentami tym razem w naszym gronie było paręnaście osób zarządzających siecią CUP - a to z tego szczególnego względu, że jednego popołudnia aż 3 pełne
autokary pojechały na spotkanie z legendą i twórcą potęgi Commercial Union Polska - pierwszym i wieloletnim prezesem Marianem Miziołkiem, mieszkającym obecnie na emeryturze nieopodal Toronto. Specjalnie na tę okazję agenci z dłuższym stażem darzący Pana Prezesa niezmienną estymą i szacunkiem przywdziali uprzednio wyprodukowane koszulki ż jego podobizną i napisem (jedną z jego motywujących rad): „Buduj swoją legendę". Podejmujący nas drinkami i kolacją w swej daczy nad jeziorem Pan Prezes był szczerze wzruszony. My również. Paręnaście lat temu nie przypuszczaliśmy, że niektórzy z nas przebiją się do autentycznej światowej elity tego zawodu.
Zbigniew S.Ciszek

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Praca zdalna - szybki sposób na pomnożenie firmowych pieniędzy

Praca zdalna - szybki sposób na pomnożenie firmowych pieniędzy


Autor: Radek Rzążewski


Dlaczego moim zdaniem telepraca jest szybką i wartościową formą zwrotu włożonego kapitału? A no, przede wszystkim dlatego, że jeżeli założymy, że kapitał = forma przełamania swojej osoby do takiej formy pracy to przekładając na gotówkę wkład jest praktycznie zerowy i zwróci się on w postaci pieniędzy bardzo szybko.


Dlaczego moim zdaniem telepraca jest szybką i wartościową formą zwrotu włożonego kapitału? A no, przede wszystkim dlatego, że jeżeli założymy, że kapitał = forma przełamania swojej osoby do takiej formy pracy to przekładając na gotówkę wkład jest praktycznie zerowy i zwróci się on w postaci pieniędzy bardzo szybko.

Prosty sposób na udane cięcia kosztów.
Otóż po pierwsze, zarządzający firmą muszą jednomyślnie "przełamać lody" i doprowadzić siebie oraz innych do takiego stanu świadomości o tej formie pracy, żeby nie było nieporozumień i konfliktów jeszcze przed rozpoczęciem realizacji celu.
Po drugie doskonale zaznajomić się z literą prawa i obecnym stanem paragrafów i przepisów na ten temat.
Po trzecie zaczerpnąć fachowej wiedzy u księgowych, prawników, w kadrach - jakie obecnie są poglądy z różnych działów firmy. Jak taka forma pracy wpłynie na firmę.
Po czwarte - zrobić porządny przegląd Serwisów, które oferują zamieszczanie ogłoszeń na temat tej formy pracy. Praca przez internet jest coraz częściej szukanym pojęciem w internecie, jest dużo Serwisów, które oferują ogłoszenia tego typu. Jednym z Serwisów jest Praca Zdalna, któremu 2 lata miną 15 lutego 2009roku.
Po piąte - dać szansę pracownikom: zamieścić kuszące ogłoszenie o pracy, które na pewno zaprocentuje.

Z drugiej strony sami pracownicy muszą dać szansę pracodawcom. Często pracownicy nie chcą zamieszczać swoich ogłoszeń. Z różnych powodów. Przede wszystkim jednym z nich jest mała wiara w to, że pracodawcy ich nie znajdą szukając innych ogłoszeń. Nic bardziej mylnego! Należy zamieszczać ogłoszenia, promować swoją osobę, zachwalać siebie, robić portfolio, zrobić blog lub jakąś stronkę z próbką swoich umiejętności. To jest zupełnie tak jak z tą szóstką w totolotku - nie wygramy nawet trójki, jeżeli w ogóle nie gramy.
Radek Rzążewski (apaczus@pracazdalna.eu) Właściciel Praca Zdalna Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Opcje walutowe

Opcje walutowe


Autor: Hubert Osiński


Banki chcą zarżnąć kurę znoszącą złote jajka??


Temat ten nabrał wyjątkowej popularności w ostatnich tygodniach, miesiącach…
Wielu z nas słyszało o problemach finansowych z tego tytułu sporej ilości całkiem dobrze sobie radzących podmiotów gospodarczych.

Nie będę się rozpisywać nad definicjami opcji, zakładam że znasz je dość dobrze, skoro tu trafiłeś czytelniku, sporo tej wiedzy jest w Internecie.

Wiele firm, których treść życia jest oparta na imporcie/exporcie czyli tak naprawdę działanie na dość niepewnym rynku kursów walutowych, chciało sobie nieco zabezpieczyć byt, „ustalając” sobie na wszelki niekorzystny wypadek górne i dolne widełki kursu danej waluty.

Pewnie, w sensie ideowym jak najbardziej wskazane działanie.
Ale tylko ideowym a życie życiem.

Nie przypuszczam, że w złej wierze, ale wiele Banków zaoferowało to narzędzie swym z reguły dość dużym klientom.
Najczęściej niezbyt dostatecznie informując go Ew. ryzykach, zabezpieczając wyłącznie swoje interesy.
Wiadomo, wszystko jest OK., puki mieści się w ramach optymistycznego wcześniej zakładanego scenariusza.

Ostatnie zmiany kursów walut niestety nie poszły w tym kierunku. W efekcie grube ryby polskiego życia gospodarczego często są zagrożone upadłością.
W ciągu kilku dni, czasem i godzin stały się niewypłacalne.
W dość szybkim czasie Banki zaczęły się dopominać szybkich spłat zadłużenia obawiając się za chwilę nie będzie z czego ściągnąć tego zadłużenia (kto ich klientom proponował to narzędzie?!). Nie rzadko, zadłużenie to urosło od 25 do 250 mln zł!

Banki wykorzystując niewiedzę i przerażenie tych klientów zmuszali ich do ugody, spłaty lub spłaty w ratach pogłębiając ich zadłużenie a podwyższając swoje dochody.
Okazuje się jednak, że istnieją rozwiązania z dziedziny inżynierii finansowej pozwalającej zrestrukturyzować tego typu narzędzie na inne, pochodne ale takie, które pozwala zerwać pętle zadłużenia.
Oczywiście nie idzie to w parze z interesem wielu banków, stąd też niewiele się mówi, że istnieją możliwości , które pozwalają firmom na wyjście z tej sytuacji bez konieczności popadania w stan upadłości, lub ciągnących się kłopotów finansowych.

Oczywiście jest możliwość zastosowania tych narzędzi w niektórych podmiotach.
Wymaga to jedynie pełnej współpracy i jawności, czyli przedyskutowanie tego rodzaju problemu co najmniej w obecności właściciela.

Wiele kontaktów, wiele możliwości, jeszcze więcej pomysłów. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co to są sprawozdania finansowe?

Co to są sprawozdania finansowe ?


Autor: Rafał Możdżeń


Sprawozdania finansowe to ważny element życia gospodarczego pozwalający na ocenę finansową firm z którymi prowadzimy interesy, kontrahentów czy chociażby na ocenę spółek giełdowych jeśli jesteśmy inwestorami giełdowymi. Analiza fundamentalna znana inwestorom giełdowym zaczyna się najpierw od przejrzenia i przeanalizowania sprawozdań finansowych.


Sprawozdanie finansowe jest to oficjalny dokument sporządzony zgodnie z zasadami rachunkowości przedstawiający pozycję finansową i wyniki finansowe danej organizacji zazwyczaj podmiotu gospodarczego. Sprawozdanie finansowe sporządza się na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych (np. koniec roku obrotowego) lub na inny dzień bilansowy (np. dzień likwidacji, upadłości, połączenia z inny podmiotem gospodarczym) stosując odpowiednio zasady wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego.

Zgodnie z Ustawą o Rachunkowości (UoR) sporządza się je w walucie polskiej i w języku polskim.

Kierownik jednostki odpowiada za sporządzenie sprawozdania finansowego zgodnie z UoR. W przypadku gdy kierownikiem jednostki jest organ wieloosobowy, a nie została wskazana osoba odpowiedzialna, odpowiedzialność ponoszą wszyscy członkowie tego organu.

Na sprawozdania finansowe składają się:

* bilans
* rachunek zysków i strat
* informacja dodatkowa

oraz dodatkowo z:

* rachunku przepływów pieniężnych
* sprawozdania ze zmian w kapitale własnym

o ile sprawozdanie podlega corocznemu badaniu przez biegłego rewidenta.

Zgodnie z UoR badaniu podlegają roczne skonsolidowane sprawozdania finansowe grup kapitałowych oraz roczne sprawozdania finansowe - kontynuujących działalność:

1) banków oraz zakładów ubezpieczeń,

2) jednostek działających na podstawie przepisów o obrocie papierami wartościowymi oraz przepisów o funduszach inwestycyjnych,

2a) jednostek działających na podstawie przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych,

3) spółek akcyjnych, z wyjątkiem spółek będących na dzień bilansowy w organizacji,

4) pozostałych jednostek, które w poprzedzającym roku obrotowym, za który sporządzono sprawozdania finansowe, spełniły co najmniej dwa z następujących warunków:

a) średnioroczne zatrudnienie w przeliczeniu na pełne etaty wyniosło co najmniej 50 osób,

b) suma aktywów bilansu na koniec roku obrotowego stanowiła równowartość w walucie polskiej co najmniej 2.500.000 euro,

c) przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych za rok obrotowy stanowiły równowartość w walucie polskiej co najmniej 5.000.000 euro.

Jak już wcześniej napisałem badanie sprawozdań finansowych dokonuje biegły rewident zwany także audytorem. Biegły rewident to osoba posiadająca rozległą wiedzę z zakresu rachunkowości oraz tematów pokrewnych (podatków, finansów, ekonomii, zarządzania itp.), która posiada uprawnienia do badania sprawozdań finansowych. Uprawnienia można uzyskać po zdaniu licznych i trudnych egzaminów oraz po udokumentowaniu praktyki.

Jeśli ten mały wstępniak zainteresował cię to zapraszam na strony: http://sprawozdaniafinansowe.googlepages.com/

E-Biznes możesz zacząć i Ty ! Blog e-biznesowy Dobre książki

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zapobiec istniejącym lukom w umyśle etycznym?

Jak zapobiec istniejącym lukom w umyśle etycznym ?


Autor: Joanna Wiejak


Jak zapobiec istniejącym lukom w umyśle etycznym m. in. polskiego menadżera? Służą ku temu zapewne programy odpowiedzialności społecznej, które są przystosowane do wdrożenia w obszarze biznesu. Co powinni robić menadżerowie, by utrzymywać wysokie standardy?


Jak zapobiec istniejącym lukom w umyśle etycznym m. in. polskiego menadżera? Służą ku temu zapewne programy odpowiedzialności społecznej, które są przystosowane do wdrożenia w obszarze biznesu. Tygodnik internetowy CashFlow&You zamieścił w najnowszym wydaniu artykuł analizujący, co powinni robić menadżerowie, by utrzymywać wysokie standardy?

Umysłem etycznym niewątpliwie cieszy się Aaron Feuerstein, właściciel Malden Mills (producent odzieży), który nawet po spaleniu fabryki dalej wypłacał pensje pracownikom. Trudni jednak oczekiwać od większości biznesmenów takiego „irracjonalnego” zachowania. Przykłady kontrowersyjne są jednak najczęściej zapamiętywane, dobrze więc czasami sobie je przypominać, szczególnie w momentach, kiedy decydujemy o innych losie.
Bardzo trudno pielęgnować jest umysł etyczny w świecie biznesu, w porównaniu do innych zawodów, które mają wypracowany kodeks pracy zachowania, tak jak zawód lekarza, czy urzędnika państwowego. Niestety jednak, jeśli ten aspekt biznesu nie będzie rozwijany i doprecyzowany, a szczególnie w polskim świecie biznesu, może okazać się, że polscy biznesmeni będą zmuszeni do przedefiniowania swoich celów.

Warto brać przykład z organizacji non-profit, a dzięki współpracy z tego typu organizacjami zyskamy profesjonalne doradztwo z zakresu etyki w organizacji.

Jak wygląda ocena środowiska pracy przez pracowników w dużych instytucjach prywatnych, korporacjach, bankach itp.? Jak pracownicy oceniają pracę i postępowanie swoich przełożonych, ogólną politykę firmy wypracowaną przez zarząd?

Pełna treść artykułu „Co powinni robić menadżerowie, by utrzymywać wysokie standardy?” opublikowana została w tygodniku internetowym CashFlow&You nr 51 (21/2008). Autor artykułu: Karolina Mięsiak, wydawca: e-ProfitSystem.

Etyka w biznesie, a oczekiwania finansowe


Joanna Wiejak

- Akademia Przedsiębiorcy - Sposób na rozwój i zyski z biznesu >>
- Sukces Partner - Osiągnij sukces i spełnij swoje marzenia >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Do jakich metod mogą się posunąć rządzący, aby zapełnić pustą kasę państwa?

Do jakich metod mogą się posunąć rządzący, aby zapełnić pustą kasę państwa?


Autor: Joanna Wiejak


Historia ta pokazuje, do jakich metod mogą się posunąć rządzący. W historii giełd nie brakowało intrygujących wydarzeń. Wiek XVIII Francja przywitała pustą kasą państwa. Jak ją próbowała zapełnić? Myślą Państwo, że to już tylko przeszłość?


W historii giełd nie brakowało intrygujących wydarzeń. Wiek XVIII Francja przywitała pustą kasą państwa. Tygodnik internetowy CashFlow&You zamieścił w najnowszym artykuł o tym, jak Francja zapełniała pustą kasę państwa.

Warto mu się przyjrzeć z dwóch względów. Po pierwsze jest on oczywiście sam w sobie ciekawy, a po drugie można z niego wyciągnąć lekcję dla siebie. Wszak historia lubi się powtarzać. Zmieniają się tylko bohaterowie.

Pusta kasa państwa przysparzała wiele trosk Regentowi i zarazem wujowi niepełnoletniego jeszcze wówczas Ludwika XV (tego samego, który poślubił później naszą Marię Leszczyńską). Obmyślał więc sposoby na jej zasilenie. Ktoś mu powiedział o istnieniu Szkota, który nazywał się John Law. Już wówczas dał się on poznać w Europie jako człowiek biegły w rachunkach i wielki gracz. Nie bez powodu przylgnął do niego przydomek „kombinator”.

Również w Paryżu zdążył zasłynąć jako wytrawny gracz walutowy, ale też jako człowiek odnoszący sukcesy w handlu. Regent zawarł z nim bardzo bliską znajomość. Dosyć szybko John Law otrzymał nieograniczone pełnomocnictwo królewskie na emisję obligacji państwowych oraz założył bank państwowy. Był to pierwszy bank francuski w dzisiejszym tego słowa znaczeniu.

Ale, jak się miało okazać, stanowiło to dopiero preludium do czegoś, dzięki czemu wszedł do annałów historii rynków kapitałowych.

Powołał mianowicie do życia spółkę „Mississippi” i zwrócił się po pieniądze do finansjery, oferując objęcie właśnie wyemitowanych akcji. Potrafił przy tym rozpalić jej chciwość do czerwoności. W celu nabycia akcji damy dworu posuwały się do sposobów, o które raczej byśmy ich nie posądzali.

I wtedy stało się to, co się stać musiało. O krachu pisał zszokowany Monteskiusz:

„Wszyscy, którzy jeszcze sześć tygodni temu byli bogaci, dzisiaj są biedni.
John Law wywrócił państwo, jak handlarz ubraniami rękaw”.

Historia ta pokazuje, do jakich metod mogą się posunąć rządzący. Myślą Państwo, że to już tylko przeszłość?

Pełna treść artykułu „Jak Francja w XVIII wieku zapełniała pustą kasę państwa” opublikowana została w tygodniku internetowym CashFlow&You nr 51 (21/2008). Autor artykułu: Jacek Pietkiewicz, wydawca: e-ProfitSystem.

A jak pustą kasę mogą zapełnić przedsiębiorcy?


Joanna Wiejak

- Akademia Przedsiębiorcy - Sposób na rozwój i zyski z biznesu >>
- Sukces Partner - Osiągnij sukces i spełnij swoje marzenia >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wygląda krok w przyszłość doradztwa finansowego?

Jak wygląda krok w przyszłość doradztwa finansowego?


Autor: Joanna Wiejak


Jaka będzie przyszłość doradztwa finansowego według standardów Unii Europejskiej? Wszystko stale się zmienia – rzeczywistość, dane ekonomiczne, przepisy, świat wokół nas. Potrzeby i wymagania klientów też się zmieniają. Dostrzega to branża finansowa i wprowadza nowe regulacje. Czy dyrektywy europejskie zmuszą instytucje finansowe i doradców do rzetelności?


Jak wygląda krok w przyszłość doradztwa finansowego?

Tygodnik internetowy CashFlow&You w najnowszym wydaniu zamieścił artykuł opisujący wymagania dla doradców ubezpieczeniowych i finansowych według nowych regulacji Unii Europejskiej. Co zawierają najnowsze dyrektywy MiFID i IMD opowiada Rainer Juretzek, Prezes European Federation of Financial Professionals z Niemiec.

Wszystko stale się zmienia – rzeczywistość, dane ekonomiczne, przepisy, świat wokół nas. Potrzeby i wymagania klientów też się zmieniają. Dostrzega to branża finansowa i wprowadza nowe regulacje. Standardy doradztwa stają się coraz wyższe.

Jaka będzie przyszłość doradztwa finansowego według Unijnych standardów?

Stajemy się coraz bardziej świadomi różnicy pomiędzy sprzedażą produktów finansowych, a prawdziwym doradztwem, służącym klientowi. Rozróżnienie tych pojęć jest potrzebne, aby klienci:

- podejmowali dobre decyzje dotyczące pieniędzy,
- mogli korzystnie i z sukcesem inwestować, znając swoją skłonność do ryzyka,
- potrafili w trudnych sytuacjach na rynku ochraniać posiadany kapitał,
- wybierali najbardziej dopasowane do ich potrzeb ubezpieczenia,
- umieli dobrze zabezpieczyć przyszłość swoją i swoich najbliższych.

Poprzednio wystarczyło powiedzieć klientowi, jakie są subiektywne odczucia doradcy, jakie jest ryzyko, teraz, zgodnie z nowymi wytycznymi trzeba skonsultować się z klientem. Aby doprowadzić do standaryzacji usług potrzeba kwalifikowania. Muszą być zdefiniowane wymagania dla doradców, określone programy nauczania i zakres egzaminów oraz tytuły zawodowe, a także treści uzyskiwanych certyfikatów.

Nie możemy być specjalistami od wszystkiego.


Nie możemy znać się na wszystkim. Dlatego bardzo ważne jest, abyśmy korzystali z wiedzy profesjonalistów. Aby czerpać jednak z tej współpracy satysfakcjonujące korzyści, musimy dobrze rozróżnić prawdziwego doradcę od sprzedawcy produktów finansowych. Czy pomogą nam w tym ostatnie regulacje unijne?

Czy dyrektywy europejskie zmuszą instytucje finansowe i doradców do rzetelności?

Pełna treść artykułu „Jak wygląda krok w przyszłość doradztwa finansowego?” dostępna jest w tygodniku internetowym CashFlow&You nr 47 (17/2008). Autor artykułu: Joanna Wiejak. Jakie są wymogi dla doradców ubezpieczeniowych i finansowych w nowych regulacjach Unii Europejskiej opowiadał na konferencji MDRT 2008 (Million Dollar Round Table) w Warszawie Rainer Juretzek, Prezes European Federation of Financial Professionals z Niemiec. CashFlow&You: http://newsletter.cashflowandyou.pl.


Joanna Wiejak

- Akademia Przedsiębiorcy - Sposób na rozwój i zyski z biznesu >>
- Sukces Partner - Osiągnij sukces i spełnij swoje marzenia >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rynek Walutowy FOREX

Rynek Walutowy FOREX


Autor: Rajmund Frondzynkowiak


Rynek walutowy jest miejscem, na którym przedmiotem transakcji jest waluta. Dominującą częścią rynku walutowego jest rynek międzybankowy, gdzie zawiera się znakomitą większość transakcji walutowych.


URL=http://www.forex.pl/Rynek walutowy/URL jest miejscem, na którym przedmiotem transakcji jest waluta. Dominującą częścią rynku walutowego jest rynek międzybankowy, gdzie zawiera się znakomitą większość transakcji walutowych. Resztę (około 1/4 stanowi rynek giełdowy, obejmujący przede wszystkim terminowe transakcje walutowe typu futures lub options, zawierane na największych giełdach terminowych w świecie. Rynek walutowy FOREX lub FX (ang. Foreign Exchange market) to największy rynek finansowy na całym świecie, z dziennym wolumenem obrotu przekraczającym 1.5 biliona USD. to tyle samo co suma kilkudziesięciu dni handlowych na nowojorskiej Stock Exchange. W naszym kraju obrót dzienny jest na poziomie 1 do 1.5 mld USD .

Forex nie ma swojej precyzyjnie określonej lokalizacji tak jak np. giełdy, a transakcje między uczestnikami zawierane są głównie przez telefon albo poprzez połączonych siecią terminali. Ergo rynek ten najczęściej nazywa się OTC (over the counter). Handel walutami rynku FOREX trwa 24 godziny na dobę i w ponad 70 % skupia się w pięciu centrach finansowych świata: Tokio, Frankfurcie, Zyruchu, Nowym Jorku i Londynie.

Dolar Amerykański, Euro, Jen, Funt brytyjski, Frank szwajcarski, Dolar Kanadyjski i Australijski są najpopularniejsze, a ich łączny obrót to około 85% ogółu. Generalny podział uczestników FOREXY to: Banki komercyjne, Brokerzy międzybankowi i Banki Centralne. Trzy czwarte transakcji dokonuje się bezpośrednio między bankami komercyjnymi, i są to najwięksi uczestnicy tego rynku. Brokerzy międzybankowi to zazwyczaj instytucje finansowe, które umożliwiają dostęp do tego rynku mniejszym bankom, firmom czy inwestorom indywidualnym. Ostatnim, aczkolwiek bardzo istotnym uczestnikiem forexu są Banki Centralne. Głównym celem działalności Banków Centralnych na forexie, są doraźne interwencje mające na celu wzmocnienie lub osłabienie waluty krajowej. Generalnie wyróżniamy 3 główne motywy zawierania transakcji na forexie. Po pierwsze, są to dokonywane przez przedsiębiorstwa transakcje wymiany walut pochodzących z transakcji handlowych, inwestycji itp. Po drugie, zabezpieczanie się przed ryzykiem niekorzystnych zmian kursów walut czyli hedging. Ostatnim motywem jest chęć wykorzystania wahań kursowych oraz wielkiej płynności, w celu szybkiego osiągnięcia ponadprzeciętnych zysków. Dynamiczny rozwój rynku walutowego spowodować, że znacznie wzrosła liczba dostępnych instrumentów opartych na kursach walut (instrumentów pochodnych). O ile do niedawna na rynku walutowy dominowały wyłącznie rzeczywiste transakcje wymiany (spot), to w tej chwili coraz większą część przypada na transakcje terminowe typu forwards, options i swaps.
forex.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Efektywność finansowa w biznesie

Efektywność finansowa w biznesie


Autor: Joanna Wiejak


Efektywność finansowa to takie zgrabne określenie, które kojarzy się z gospodarnością, wydolnością i dobrym wykorzystaniem posiadanych środków. Podejdźmy więc do tematu praktycznie - jak odnieść efektywność finansową do praktyki prowadzenia biznesu?


Chciałabym, abyśmy spojrzeli na efektywność finansową w nieco szerszym świetle, niż w aspekcie matematyki finansowej na poziomie wyższych szkół ekonomicznych. Ponieważ zarządzanie finansami wspiera głównie planowanie i realizację celów biznesowych, zastanówmy się jak odnieść efektywność finansową do praktyki prowadzenia biznesu.

Zgrabne, gospodarne, dobrze wykorzystane

Podejdźmy więc do tematu praktycznie. Efektywność finansowa to takie zgrabne określenie, które kojarzy się z gospodarnością, wydolnością i dobrym wykorzystaniem posiadanych środków. Czy efektywność finansowa to tylko dobry przepływ gotówki, brak długów, posiadanie zasobów na pokrycie bieżących zobowiązań i wolnych środków na inwestycje? To dużo szersze określenie. Można objąć nim wiele aspektów życia organizacji. W każdej firmie powinno być miejsce na doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi, które wpływają na zwiększanie efektywności finansowej: poczynając od efektywnej zaopatrzenia, logistyki, efektywnej organizacji produkcji, usług, poszczególnych działów i procesów, na efektywnym zarządzaniu zasobami ludzkimi, wiedzą i przepływem informacji kończąc. Skuteczne i efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem jest też jednym z elementów pozwalających na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Efektywność finansowa, a praktyka biznesu

Istnieją sprawdzone metody badania rentowności firmy, czy liczenia opłacalności inwestycji, ale tylko spójne podejście całej organizacji do planowania celów strategicznych, budżetu, inwestycji i codzienna kontrola zgodności tych działań w praktyce codziennego życia firmy pozwoli na osiągnięcie maksymalnej efektywności finansowej przedsiębiorstwa.

Efektywność finansowa, której uczy się na studiach to finansowe wzory. Praktyka codziennej działalności małych i średnich przedsiębiorstw pokazuje jednak, że planowanie, prognozowanie i profilaktykę finansową stosuje nie więcej niż ok. 5% przedsiębiorców. Tak naprawdę, wśród tych najmniejszych firm, do których również zalicza się samodzielną działalność gospodarczą, liczba ta niepokojąco zbliża się do zera.

Efektywność zarządzania firmą zależy od wiedzy, doświadczenia i umiejętności jej menedżerów. Wizja rozwoju biznesu i kierunków rozwoju rynku prowadzi do opracowania koncepcji celów strategicznych. Problemy firmy zaczynają się już wtedy, gdy firmie brakuje kreatywnych i przewidujących menadżerów. Zarządzanie finansową płynnością przedsiębiorstwa nie jest wiedzą, którą można zdobyć szkoląc się na najlepszych uniwersytetach i studiując w najlepszych nawet uczelniach finansowych świata. To połączenie wiedzy i doświadczenia, prób i błędów, to praktyka sukcesów i porażek biznesowych, którą weryfikuje tylko życie i kondycja finansowa zarządzanego przedsiębiorstwa.

Joanna Wiejak

- Akademia Przedsiębiorcy - Sposób na rozwój i zyski z biznesu >>
- Sukces Partner - Osiągnij sukces i spełnij swoje marzenia >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Audyt i ocena kondycji firmy

Audyt i ocena kondycji firmy


Autor: Joanna Wiejak


Jak audyt wpływa na efektywność zarządzania firmą? Czy audyt może zapobiec skutkom kontroli? W czym różnią się zadania audytu od konsekwencji przeprowadzenia kontroli?


Gdzie dziś najlepiej ulokować pieniądze? Eksperci i doradcy finansowi jako jedną z najbardziej efektywnych form osiągania zysków rekomendują inwestowanie w biznes.

To forma inwestowania, która może dać naprawdę dużą, sięgającą 200-300%, a nawet większą stopę zwrotu. Może to być sposób na wręcz ponadprzeciętny zwrot z zainwestowanych środków – mówi Prezes e-ProfitSystem Franciszek Staniszewski. Należy jednak pamiętać, że zyski z biznesu są wprost proporcjonalne do efektywności procesów zarządzania firmą.

Tymczasem większość właścicieli i zarządzających to praktycy biznesu, zdobywający doświadczenie dopiero poprzez działanie w konkretnej branży. Często kolejne kroki przedsiębiorców są podejmowane jedynie jako działania operacyjne, rozwiązujące bieżące problemy firmy. Określane są więc jako „gaszenie pożarów”. Nie mają jednak nic wspólnego ze strategicznym planowaniem, nie zmierzają tym samym do zapewnienia stabilnej kondycji finansowej firmy i jej efektywnego rozwoju.

Kontrola – nic dziwnego, że takie hasło zazwyczaj paraliżuje firmę. Przerażeni są pracownicy i właściciele. Wszyscy rzucają się porządkować papiery, szuflady, pliki, pomieszczenia. Za naruszenie przepisów grożą poważne sankcje. Tymczasem może i powinno być inaczej.

Czy audyt może zapobiec skutkom kontroli? Jak audyt wpływa na efektywność zarządzania firmą? W czym różnią się zadania audytu od konsekwencji przeprowadzenia kontroli?

Jednym ze sposobów inwestowania, przynoszącym najwyższe zyski, może być rozwój własnego biznesu. Aby jednak należycie ocenić obecną kondycję firmy i właściwie zaplanować jej przyszły rozwój, trzeba zacząć od postawienia właściwej diagnozy.

Pełna treść artykułu "Audyt w firmie" dostępna jest w tygodniku elektronicznym CashFlow&You nr 26 (20-26.11.2007): http://newsletter.cashflowandyou.pl.


Joanna Wiejak

- Akademia Przedsiębiorcy - Sposób na rozwój i zyski z biznesu >>
- Sukces Partner - Osiągnij sukces i spełnij swoje marzenia >>

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Alternatywa dla faktoringu?

Alternatywa dla faktoringu?


Autor: Artur Konieczny


Czy Kredyt pod zastaw wierzytelności może byc skuteczną alternatywą dla faktoringu. Instrument ten jest podobno zdecydowanie tańszy niż faktoring, a przede wszystkim ten sposób finansowania transakcji nie wymaga poinformowania odbiorcy.


Czy Kredyt pod zastaw wierzytelności może byc skuteczną alternatywą dla faktoringu. Instrument ten jest podobno zdecydowanie tańszy niż faktoring, a przede wszystkim ten sposób finansowania transakcji nie wymaga poinformowania odbiorcy.

Co ma znaczenie gdyż nie każdy ma ochotę zostać dłużnikiem faktora. Jednak w rzeczywistości wyższe koszty faktoringu nie oznaczają w tym wypadku mniejszej atrakcyjności. Faktoring niesie z sobą dużą wartość dodaną, którą daje nam faktor i dlatego warto się poważnie zastanowić zanim postawi się bank ponad faktora.


Przy decydowaniu się albo na faktoring albo na kredyt bardzo istotna jest wielkość tak pozyskiwanych funduszy. Przy faktoringu finansowane jest najczęściej 80-90 proc. wartości wierzytelności, podczas gdy przy kredycie bankowym pod zastaw wierzytelności jest to z reguły jedynie od 30 do 50 proc.

Poza tym, co jest bardzo istotne, faktoring jest elastyczniejszą niż kredyt metodą finansowania działalności firmy. Finansowanie faktoringowe jest skorelowane z wielkością obrotów osiąganych przez przedsiębiorstwo, co nie występuje przy kredycie bankowym. O ile zwiększa się sprzedaż, a przez to potrzebne jest odpowiednie finansowanie zewnętrzne, to dopiero wtedy powstają związane z tym koszty. Wysokość kredytu, czy też linii kredytowej, jest stała i niezależnie od zakresu wykorzystania dostępnych środków przedsiębiorstwo musi ponosić pewne wydatki. Nawet jeżeli odsetki liczone są z dołu od efektywnie wykorzystanych środków, to zawsze trzeba zapłacić prowizję od przyznanego pułapu kredytowego. Instytucje faktoringowe żądają czasem, co prawda, by ich klienci zapłacili pewną relatywnie niewysoką opłatę za gotowość do współpracy, gdy nie zostanie osiągnięty pewien minimalny obrót faktoringowy. Praktycznie dochodzi do tego rzadko, by taki obrót nie został zrealizowany.

Kredyt bankowy absolutnie nie chroni przed ryzykiem nieterminowego otrzymania płatności od odbiorcy, podczas gdy klient instytucji faktoringowej jest przed nim zabezpieczony, o ile instytucji faktoringowej nie przysługuje prawo regresu (faktoring z przejęciem ryzyka). Przedsiębiorstwo ma więc komfort planowania działalności operacyjnej dzięki otrzymywaniu środków obrotowych w terminach wcześniej określonych.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co to jest biznes plan

Co to jest biznes plan


Autor: Karolina Rogowska


Kilka słów na temat biznes planu, jego podstawowej zawartości i konstrukcji oraz o tym, gdzie znaleźć przykładowe biznes plany, a także porady jak go napisać.


Podejmując próbę zdefiniowania czym jest biznes plan należałoby zacząć od ogólnej definicji. Tak więc w skrócie: biznes plan to projekt opisujący zamierzenia gospodarcze, przedkładany inwestorom lub instytucjom kredytowym.

Biznes plan jest pomocny m.in. przy:
1. finansowaniu inwestycji - jest środkiem, za pomocą którego można przekonać pożyczkodawców czy inwestorów, że dane przedsięwzięcie zasługuje na uwagę i przyniesie zysk.
2. przy rozpoznaniu działalności - biznes plan przypomina w jakim kierunku się dąży i pomaga utrzymać obraną drogę. Jest drogowskazem i spisem rzeczy do zrobienia.
3.w zarządzaniu firmą - przedsiębiorca musi przygotować sposoby zarządzania firmą w poszczególnych fazach rozwoju.

Na biznes plan najczęściej składa się:
1. ogólny opis przedsięwzięcia - zawarte jest na 1 stronie planu. Określa rodzaj tworzonej firmy, jej właścicieli, adres, wielkość koniecznych środków inwestycyjnych, cele i zakres finansowania oraz dane dotyczące spodziewanych zysków. Zaznajamia z typem tworzonej firmy, z rodzajem produktów lub usług, które ma ona sprzedawać lub świadczyć, wyjaśnia dlaczego ma to przynosić zysk.
2. plan marketingowy - sposób prowadzenia marketingu produktów i usług. Opisuje potencjalnych klientów, ich przyzwyczajenia i umiejscowienie. Bada się ewentualną konkurencję, wpływ na zysk poszczególnych konkurentów. Należy rozważyć w jaki sposób firma może przewyższyć konkurencję oraz w jaki sposób przyciągnąć klientów.
3. plan organizacyjny - przedsiębiorstwa zawiera proponowaną lokalizację firmy, opisywane są zalety dostawców, podjęte kwestie ustalenia poziomu zapasów i warunków spedycji wyrobów gotowych, ujęte problemy zatrudnienia i przeszkolenia personelu.
4. plan zarządzania - zawiera zasady organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Ustala się tu formę, w jakiej ma funkcjonować firma oraz omawia ryzyko związane z podjęciem działalności. Uwzględnia niezbędne pozwolenia i licencje wymagane przez przepisy prawa.
5. plan finansowy / analiza finansowa - informuje w jaki sposób firma chce wykorzystać powierzone jej środki finansowe. Zawiera raport finansowy, który przedstawia oczekiwane efekty udzielonej pożyczki. Ukazuje w jaki sposób pożyczone środki zostaną zużytkowane. Zalecane jest zestawienie w punktach poszczególnych wydatków.

Uzupełnione jest to:
1. określeniem celu biznes planu
2. streszczeniem
3. danymi finansowymi

Dane finansowe powinny zawierać:
1. źródła i sposoby finansowania przedsiębiorstwa,
2. bilans otwarcia,
3. analizę zwrotu zaangażowanych środków - wewnętrzną stopę zwrotu IRR
4. przewidywane dochody w przeciągu pierwszych 3 - 5 lat w rozbiciu na poszczególne miesiące,
5. zestawienia rozchodów i przychodów podstawowych.

Tworząc biznes plan należy przede wszystkim:
1. przeprowadzić analizę rynku
2. przygotować listę potencjalnych pożyczkodawców
3. sporządzić harmonogram spłaty kredytu
4. zachować zwięzłą formę biznes planu (20-40 stron)
5. uwzględnić realne założenia finansowe
6. używać wykresów i tabel

Stwierdzić należy, że nie ma ustalonego standardu sporządzania biznes planu. Inaczej wyglądał on będzie w momencie, gdy przygotowujemy go na własne potrzeby, w celu oceny opłacalności inwestycji. Inaczej natomiast w momencie sporządzenia planu na potrzeby uzyskania kredytu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zapoznać się w materiałami dostępnymi w sieci, takimi jak wybrany, przykładowy biznes plan czy też kurs pt. jak napisać biznes plan.


Karioka - studentka finansów i bankowości. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Fundusze unijne

Fundusze unijne


Autor: Rafał Kowalski3


Stając się członkiem Wspólnoty Europejskiej 3 lata temu, do której notabene należy teraz 27 państw, zyskaliśmy dostęp m. in. do rozbudowanego systemu funduszy europejskich Fundusze strukturalne, będące instrumentami polityki strukturalnej UE...


Fundusze strukturalne, będące instrumentami polityki strukturalnej UE, mają za zadanie likwidować różnice ekonomiczne, infrastrukturalne oraz ekonomiczne między członkami UE.

Dotacje UE są swoistym "motorem napędowym" dla gospodarki naszego kraju, pozwalającym lepiej jej się rozwijać i robić to w szybszym tempie.

Pojawienie się możliwości zdobywania opisywanych funduszy zwiększyło popyt samorządów czy też firm, na doradztwo europejskie. Agencje zajmujące się tego rodzaju usługami mają w związku z czym mnóstwo pracy. Napisanie merytorycznie poprawnego, a zarazem interesującego projektu, nie jest sprawą łatwą i niejednokrotnie lepiej zlecić to profesjonalistom takim jak AWIL. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że zajmą się tym ludzie, którzy mają spore doświadczenie w tej kwestii.


Pozycjonowanie stron

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Upadłość konsumencka - pomoc dla potrzebujących czy furtka dla cwaniaków?

Upadłość konsumencka - pomoc dla potrzebujących czy furtka dla cwaniaków?


Autor: Tomasz Bar


Trwające od miesięcy prace nad ustawą o tzw. “upadłości konsumenckiej” dobiegają końca. Ustawa w zamyśle ma umożliwiać osobom, które popadły w poważne tarapaty finansowe, wyjść z kłopotu obronną ręką.


W sytuacji niemożności spłat zobowiązań każdy miałby prawo ogłosić tzw. upadłość konsumencką. Tego typu rozwiązania funkcjonują z powodzeniem na świecie, w tym w USA, gdzie przypadków upadłości są tysiące.

Polscy ustawodawcy chcąc pomóc naprawdę potrzebującym nie zabezpieczyli się niestety przed różnego rodzaju kombinatorami, którzy z pewnością będą próbowali skorzystać z nowych możliwości, jakie stworzy nowa ustawa. Takiego zdania są środowiska finansowe, np. Konfederacja Przedsiębiorstw Finansowych. Niedopracowana ustawa może być dla niektórych osób idealną furtką do uniknięcia odpowiedzialności za spowodowane nadużycia. Niektóre osoby świadomie zaciągać będą kredyty, przeznaczać je na prowadzenie działalności gospodarczej, po czym po serii operacji finansowych ogłoszą upadłość. Brak wystarczających instrumentów prawnych może ułatwić ukrycie tego, co tak naprawdę stało się z pieniędzmi.

Paradoksalnie obecne zapisy nie określają w jakiej sytuacji można ogłosić upadłość.
Pozostawiają przy tym pełną swobodę, co daje niebezpieczną furtkę do nadużyć.
Polska powinna iść śladem krajów Europy Zachodniej i czerpać z ich doświadczeń.

Upadłość konsumencka powinna być przywilejem tylko dla pewnej grupy osób dotkniętych określonym zdarzeniem jak utrata pracy, ciężka choroba uniemożliwiająca zarabianie lub śmierć bliskiej osoby i powstałe w związku z tym tarapaty finansowe. Istotną sprawą powinno być ograniczenie do jednorazowego skorzystania z takiej możliwości.
Obecny projekt umożliwia ogłaszanie upadłości aż trzy razy, podczas gdy w Skandynawii jest to możliwe raz, a w pozostałych krajach kolejna upadłość obwarowana jest licznymi przepisami.

Wszelkie luki prawne trzeba wykryć teraz, gdyż konsekwencje mogą być poważne.

Wraz z wejściem w życie ustawy można liczyć się z tym, iż na rynku powstaną specjalistyczne firmy, które za odpowiednią prowizję doradzą jak korzystnie zbankrutować, aby odnieść z tego tytułu zysk. Taka sytuacja miała miejsce w Stanach Zjednoczonych, gdyż tamtejsze prawo w pewnym momencie stało się zbyt liberalne. Dopiero w 2005 r. wprowadzono obostrzenia kto i na jakich warunkach może ogłosić upadłość. Przed ogłoszeniem upadłości klient jest dokładnie sprawdzany przez specjalne służby, czy aby zbyt lekkomyślnie nie popadł w długi, a teraz próbuje uciec od odpowiedzialności.

Obok doradztwa finansowego zyskalibyśmy nowy rodzaj usług. Oby nie okazało się, że bogaci unikną odpowiedzialności bo będzie ich stać na wynajęcie prawnika i wyszukanie stosownych luk prawnych.
Klienci mniej zaradni, którzy popadną w prawdziwe tarapaty będą pozostawieni sami sobie.

Przykład brytyjski z kolei pokazuje dobitnie, jak dotkliwe skutki może mieć powszechna możliwość ogłoszenia bankructwa. Skoro klient przestaje spłacać zadłużenie i chroni go prawo, w bankach narasta tzw. portfel złych kredytów. Za straty banków płacą zazwyczaj pozostali klienci, którzy muszą ponosić wyższe koszty za korzystanie z usług bankowych. Podobnie było w Stanach Zjednoczonych.

Ustawa ustawą, ale potrzebna jest edukacja. Uchwalenie ustawy to jedno, ale zapobieganie problemom klientów banków to drugie. W krajach zachodnich prowadzone są szkolenia z zakresu finansów osobistych, tak aby klient nie popełniał w przyszłości tych samych błędów. Biorąc pod uwagę niską wiedzę Polaków o finansach takie szkolenia powinny być wręcz obowiązkowe. Podstawowa wiedza o kredytach, stopach procentowych, czynnikach ryzyka walutowego itp. z pewnością przydałaby się wielu osobom.


http://www.FinanseOsobiste.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 21 listopada 2015

Jak pozyskać kapitał na rozkręcenie biznesu? Znajdź Anioła!

Jak pozyskać kapitał na rozkręcenie biznesu? Znajdź Anioła!


Autor: Michał S


Artykuł opisuje mało znaną w Polsce instytucję Aniołów Biznesu, którzy wypełniają lukę w systemach finansowania nowych przedsięwzięć.


Gdzie po kapitał?

Mamy już gotowy biznes plan, zebrany odpowiedni zespół ludzi i wystarczająco dużo wiary i siły, aby otworzyć własną firmę i zacząć realizować projekt ale niestety brakuje nam odpowiednich środków… I co można zrobić w takim wypadku?

W zależności od kwoty na początku możemy próbować pożyczyć pieniądze od rodziny i znajomych lub zaciągnąć kredyt w banku; jednak banki niechętnie pożyczają pieniądze szczególnie nowym firmom, a rodzina i znajomi też nie zawsze chcą lub mogą pomóc, gdyż ryzyko porażki i straty oszczędności może być duże.

Niestety nie ma inwestycji bez ryzyka. Istnieje jednak specyficzna grupa ludzi, która wypełnia lukę w systemach finansowania nowych przedsięwzięć.

Szukając Aniołów…

Szacuje się, że na całym świecie jest ich kilkaset tysięcy… W USA 400 tysięcy, w Wielkiej Brytanii około 18 tysięcy, a w Polsce eksperci zakładają, że jest 10 tysięcy osób, które mogą nimi zostać.

O kim mowa?

O ludziach, którzy są pozytywnie nastawieni do życia, którzy mogą i chcą się podzielić kawałkiem swojego sukcesu, aby stać się fundamentem kolejnego… mowa o Aniołach Biznesu.

Kim są Aniołowie Biznesu?

Aniołowie Biznesu to przeważnie osoby prywatne inwestujące w przedsięwzięcia gospodarcze. To m.in. biznesmeni, gracze giełdowi, prawnicy, architekci oraz managerowie różnego stopnia szukający możliwości zainwestowania swoich pieniędzy najczęściej w nowe pokolenie przedsiębiorców.

Lokują swoje nadwyżki finansowe w dobrze zapowiadające się firmy, które dzięki zasileniu kapitałem mogą rozwinąć skrzydła. To także firmy wspomagające inne firmy według starej zasady „to co ofiarujesz trzykrotnie wróci do Ciebie”.

Zjawisko inwestowania osób prywatnych w powstające przedsiębiorstwa istnieje od dawna. Niektórzy mówią wręcz, że z polskimi Aniołami Biznesu mamy do czynienia już od początków lat 90. W Polsce termin Anioł Biznesu zyskuje coraz większą popularność, mimo to jest nadal mało znany.

Na arenie globalnej instytucja Aniołów Biznesu jest znana i doceniana. USA jest rajem dla przedsiębiorczych osób; w Europie Wielka Brytania jest szczególnym miejscem jednoczących kilkanaście tysięcy Aniołów, którzy rocznie inwestują około 500 milionów funtów w ponad 3000 firm.

Inwestycje dokonywane przez Aniołów Biznesu, (którzy często chcą zachować anonimowość) są okryte tajemnicą. Istnieją oczywiście projekty udanych inwestycji AB podane do wiadomości publicznej. Najwięcej inwestycji charakterystycznych dla AB pochodzi z USA, które jak wspomniałem są prawdziwym rajem dla przedsiębiorców.

Z pomocy Aniołów skorzystał już ponad 100 lat temu już Henry Ford, dzięki AB skrzydła rozwinęła firma Jaffa Bezos’a (Amazon.com) w którą Thomas Albert zainwestował 100 tys. dolarów i otrzymał zwrot w wysokości około 26 milionów dolarów, czy ogromny zwrot z inwestycji dokonanej przez anonimowego Anioła Biznesu, który inwestując w Apple Computer 91 tys. dolarów osiągnął zwrot na poziome około 154 milionów USD. W Polsce AB był m.in. Grzegorz Pindur inwestujący w Ozon Media, czy Ryszard Krauze inwestujący w rozwój Bioltonu.

Gdzie ich szukać i czy warto?

Aktualnie w Polsce jest kilkuset Aniołów gotowych zainwestować od 50 do 500 tys. zł w nowe firmy oraz kilkunastu, którzy w jeden projekt gotowi są zainwestować nawet 2 miliony złotych.

Na własną rękę bardzo trudno dotrzeć bezpośrednio do Anioła Biznesu; to osoby prywatne, które często nawet nie chcą się ujawnić. Istnieje jednak kilka możliwości, aby takie „anielskie wsparcie” uzyskać.

Aniołów Biznesu gromadzą wokół siebie stowarzyszenia AB jak Lewiatan Business Angels (www.lba.pl ) czy PolBAN (www.polban.pl ); ich szukaniem zajmuje się również wrocławski MCI Managment (www.mci.pl ).

Aniołów możemy również szukać w serwisach internetowych pośredniczących w prezentacji ogłoszeń inwestycyjnych (np. www.szukam-inwestora.com ) lub w lokalnych Klubach Biznesu.

Więc jeżeli nie najłatwiej jest znaleźć Anioła czy warto próbować? Jak najbardziej TAK!

Jeżeli w dany projekt inwestował AB takiemu projektowi jest łatwiej znaleźć kolejnych inwestorów, Anioł Biznesu zawsze podnosi wiarygodność danego przedsięwzięcia.

Aniołowie Biznesu są inwestorami nieformalnymi, oprócz własnego kapitału wnoszą do firmy wiedzę biznesową oraz udostępniają własne kontakty biznesowe co jest ogromnym atutem, co może bardzo korzystnie wpłynąć na rozwój firmy i przełożyć się bezpośrednio na sukces rynkowy.

Jeżeli masz pomysł na biznes, a nie wiesz skąd pozyskać kapitał na jego realizację polecam Aniołów Biznesu.

Mstar, M&J Dreams


Biografie milionerów, biografie miliarderów, pomysły i cytaty biznesowe oraz ogólne przemyślenia o biznesie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.