wtorek, 24 listopada 2015

Sposoby prowadzenia usług księgowych w firmie

Sposoby prowadzenia usług księgowych w firmie.


Autor: Monika Ozonek


Artykuł określa sposoby wykonywania usług księgowych w każdym podmiocie gospodarczym. Udowadnia, że prowadzenie księgowości przez biuro rachunkowe jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem.


Prowadzisz działalność gospodarczą? Tak jak większość firm musisz prowadzić rozliczenia podatkowe względem Urzędu Skarbowego, rozliczenia względem ZUS oraz innych podmiotów... Tego typu usługi księgowe można wykonywać na kilka sposobów.

Pierwszy sposób to prowadzić rozliczenia podatkowe i kadrowe samemu - oznacza to, że oprócz szefa jesteś także księgowym. Głównym celem Twojego działania jest prowadzenie firmy, a Ty musisz jeszcze borykać się z rozliczeniami podatkowymi i kadrowymi. Musisz ciągle uaktualniać swoją wiedzę, ponieważ przepisy prawne ciągle zmieniają się.

Drugim sposobem prowadzenia księgowości jest zatrudnienie księgowego, który na bieżąco monitoruje zmiany przepisów i jest specjalistą w swojej dziedzinie. Jednakże takie rozwiązanie jest dosyć drogie ze względu na wynagrodzenie pracownika.

Trzecim sposobem prowadzenia księgowości jest skorzystanie z usług zewnętrznych np. takiego podmiotu jak biuro rachunkowe z certyfikatem księgowym wydanym przez Ministra Finansów. Powierzając nam zadanie wykonania usług księgowych masz pewność prawidłowo sporządzonych rozliczeń podatkowych i kadrowych. Otrzymujesz także gwarancję, że usługi księgowe będą dobrze wykonane dzięki wykupionej przez biuro rachunkowe polisie ubezpieczeniowej OC. Dodatkowo zauważysz także zmniejszenie kosztów usług księgowych oraz posiadanie większej ilości wolnego czasu.

Jeśli chciałbyś zmienić sposób prowadzenia księgowości w Twojej firmie, wejdź na firmową stronę, zadaj pytanie dotyczące orientacyjnej stawki za usługi księgowe i umów się na uszczegółowienie oferty.


rachunkowo

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Obniżanie kosztów działalności

obniżanie kosztów działalności


Autor: Dawid Kowalski


To, że pierwsza założona działalność gospodarcza jest prowadzona na preferencyjnych zasadach - mniejsze opłaty na ZUS (obecnie około 330 zł miesięcznie) wie praktycznie każdy zainteresowany. Jak jeszcze można obniżyć koszty prowadzenia firmy oszczędzając bezcenne złotówki na jej rozwój?


To, że pierwsza założona działalność gospodarcza jest prowadzona na preferencyjnych zasadach - mniejsze opłaty na ZUS (obecnie około 330 zł miesięcznie) wie praktycznie każdy zainteresowany. Jak jeszcze można obniżyć koszty prowadzenia firmy oszczędzając bezcenne złotówki na jej rozwój?


LOKAL - miejsce, w którym można pracować, przechowywać dokumenty oraz co chyba najistotniejsze spotykać się z klientami. Nie każdy jednak jest w stanie i chce wydzielić pokój w swoim prywatnym mieszkaniu. Problem powierzchni biurowej można rozwiązać na kilka sposobów: zgłaszając się do instytucji wspierających przedsiębiorczość takich jak na przykład Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (oferują dostęp do biura za niewielkie pieniądze), wykupując abonament w wirtualnych biurach - w przypadku niewielkiego zapotrzebowania na czas spędzony w biurze (wirtualne biura najczęściej oferują stawki godzinowe), można również wynająć mieszkanie i korzystać z niego razem z kilkoma zaprzyjaźnionymi firmami. W przypadku realizowania usług głównie dla firm warto zaproponować np. wykonanie strony internetowej lub prowadzenie księgowości firmie posiadającej dużą powierzchnie w zamian za możliwość korzystania z wydzielonego pokoju lub jego części.

KONTAKT Z KLIENTAMI - jak wiadomo im łatwiej jesteśmy uchwytni i im więcej możliwości kontaktu oferujmy tym więcej klientów będzie zgłaszało się z zapytaniami. Jak ograniczyć koszty telefonu, faxu, strony internetowej? Skype za niewiele ponad 17zł oferuje abonament w którym można dzwonić bez ograniczeń na numery stacjonarne, jest również możliwość zamówienia numeru. Fax można zastąpić usługami typu fax2mail (fax zostaje zamieniony na dokument elektroniczny i przesłany e-mailem) i web2fax (za pośrednictwem strony WWW można wysyłać pliki formatu *.pdf i *.doc na numer „normalnego" faxu). Profesjonalnie wyglądającą stronę www z hostingiem, transferem 1 GB i co najważniejsze CMSem - systemem umożliwiającym samodzielne tworzenie podstron, ankiet, uzupełnienie treści można założyć za darmo dzięki czeskiemu projektowi webnode.com (system posiada również polski interface).

REKLAMA I PROMOCJA - kilka firm oferuje pozycjonowanie stron firmowych przez 3 miesiące za darmo i bez zobowiązań. Warto wspierać projekty non profit, publikować raporty ze swojej branży, kontaktować się z dziennikarzami często takie działania pomagają budować spójny i silny wizerunek.

Powyższe działania są skuteczne dla każdej branży, warto poszukać nowych specyficznych dla danej działalności i zoptymalizować swoje koszty jeszcze przed założeniem firmy.


Dawid Kowalski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Podstawowe funkcje finansów publicznych...

Podstawowe funkcje finansów publicznych ...


Autor: Anna Gumułka


Podstawowe funkcje finansów publicznych ...


Podstawowe funkcje finansów publicznych to:

- funkcja alokacyjna,

- funkcja redystrybucyjna,

- funkcja stabilizacyjna


FUNKCJA ALOKACYJNA polega na tym, że finanse publiczne są narzędziem rozmieszczania dóbr zgodnie z zapotrzebowaniem różnych podmiotów. Skutkiem alokacji części zasobów, którymi dysponuje gospodarka jest dostarczanie towarów i usług ogółu społeczeństwa. W sferze prywatnej odbywa się to głównie przy pomocy mechanizmu rynkowego poprzez transakcję kupna-sprzedaży (zaspokajanie indywidualnych potrzeb człowieka). W sferze publicznej obywatele korzystają z dóbr nieodpłatnie - najczęściej są to usługi. Dobra te są alokowane z wykorzystaniem mechanizmu administracyjnego (obrona narodowa, bezpieczeństwo publiczne, służba dyplomatyczna, administracja państwowa).
FUNKCJA REDYSTRYBUCYJNA inaczej nazywana ROZDZIELCZA polega na dokonywaniu za pomocą finansów podziału produktu dochodu narodowego poprzez kształtowanie odpowiednich przychodów i wydatków wszystkich uczestników ogniw (podział funduszu nabywczego).

Fundusz nabywczy zależy od:

zależy od:

- przychodu materialnego

- przychodu redystrybucyjnego

- przychodu kredytowego

- wydatków redystrybucyjnych

- wydatków kredytowych

- oszczędności

Metody gromadzenia funduszu nabywczego to:

- samofinansowanie; przedsiębiorstwa,

- budżetowe; państwo

- kredytowe

Funkcja redystrybucyjna jest więc związana z alokacją dóbr publicznych, które dostarczane są społeczeństwu nieodpłatnie. Państwo spełniając te obowiązki ponosi wydatki, sięga więc do dochodów społeczeństwa poprzez opodatkowanie.



FUNKCJA STABILIZACYJNA wykorzystuje politykę budżetową jako instrumentu utrzymywania wysokiego stanu zatrudnienia, racjonalnego poziomu stabilności cen oraz właściwej stopy wzrostu gospodarczego z uwzględnieniem efektów bilansu płatniczego.

Władze publiczne oddziaływają na gospodarkę poprzez kształtowanie podatków (dochodów budżetowych) wydatków budżetowych oraz salda budżetu państwa. Niskie podatki sprzyjają aktywności gospodarczej, wzrostowi zatrudnienia, wzrostowi zysków przedsiębiorstw oraz dochodów ludności a co za tym idzie wzrostowi popytu. Natomiast wzrost podatków hamuje aktywność gospodarczą, spada zatrudnienie, spadają dochody ludności w konsekwencji spada popyt.

Polityka monetarna pozwala oddziaływać poprzez kontrolę podaży pieniądza na poziomie cen i stopy procentowej.



FUNKCJA KONTROLNA - polega na wykorzystaniu związków zachodzących między ruchem wartości materialnych i usług a ruchem zasobów pieniężnych w celu uzyskania informacji o przebiegu procesów rzeczowych w gospodarce





Tani kredyt mieszkaniowy Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak uniknąć wejścia do spółki prawa handlowego spadkobierców wspólnika?

Jak uniknąć wejścia do spółki prawa handlowego spadkobierców wspólnika?


Autor: Rafał Błażejewski


Jeżeli jesteś udziałowcem spółki, posiadasz wspólnika to zabezpiecz się przed jego spadkobiercami.


Z uwagi na fakt że udział w spółce jest zbywalny, a jego nabycie może nastąpić nie tylko wskutek zawarcia stosownej umowy, ale również wskutek dziedziczenia prawo członkostwa w tej spółce jest prawem dziedzicznym i wchodzi w skład spadku. Oznacza to, iż podstawowym skutkiem śmierci wspólnika w spółce jest wejście spadkobierców w jego miejsce.

Zgodnie z postanowieniami art. 183 § 1 KSH umowa spółki może ograniczyć lub wyłączyć wstąpienie do spółki spadkobierców na miejsce zmarłego wspólnika. W tym przypadku umowa spółki powinna określać warunki spłaty spadkobierców niewstępujących do spółki. Zastosowanie prawa spadkowego do dziedziczenia udziałów w spółce może skutkować wejściem do spółki osób niepożądanych dla dotychczasowych wspólników. W skrajnych przypadkach może w omawianym przypadku dojść do istotnej zmiany układu sił w spółce, gdy udział zmarłego wspólnika miał znaczną wartość. Z powyższych względów kodeks dopuszcza wyłączenie lub ograniczenie wstąpienia lub ograniczenie wstąpienia do spółki spadkobierców zmarłego wspólnika.

Wyłączenie lub ograniczenie wstąpienia do spółki spadkobierców zmarłego wspólnika może wynikać tylko z umowy spółki. Takie wyłączenie jest skuteczne tylko wtedy gdy umowa spółki określa warunki spłaty spadkobierców nie wstępujących do spółki. Wyłączenie może dotyczyć tylko wszystkich spadkobierców zmarłego wspólnika. Określenie warunków spłaty spadkobierców musi zawierać określenia konkretnej sumy pieniężnej oraz terminu jej wypłaty spadkobiercy. Dobrym sposobem na pozyskanie pieniędzy na spłatę spadkobierców jest ubezpieczenie wzajemne wspólników. Zawarcie umowy ubezpieczenia na życie w celu pozyskania środków na spłatę zmarłego wspólnika znajduje uzasadnienie jedynie w sytuacji, gdy pozostali wspólnicy zamierzają nie dopuścić do wstąpienia w prawa wspólnika spadkobierców zmarłego wspólnika. Poniższe rozważania znajdują zastosowanie do wszystkich typów spółek za wyjątkiem spółki akcyjnej Z natury rzeczy w spółce występuje co najmniej dwóch wspólników. Wobec powyższego ochroną ubezpieczeniowa z tytułu zawartej umowy muszą być objęci wszyscy wspólnicy.

Opłacać składki za ubezpieczenie w tego rodzaju umowie mogą zarówno sami wspólnicy jak też może nim być spółka. Oczywistym jest, że osobami ubezpieczonymi muszą być wspólnicy, zaś uposażonymi mogą być zarówno wspólnicy jak też i spółka.

Rafał Błażejewski

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Biznesplan w praktyce: elementy biznesplanu

Biznesplan w praktyce: elementy biznesplanu


Autor: Anna Rosłaniec


Biznesplanowanie łatwe nie jest, jak więc bezboleśnie przygotować biznesplan?


Dobrze, wyczerpująco przygotowany biznesplan powinien w jak najlepszym stopniu odzwierciedlać strategię działania przedsiębiorstwa i przede wszystkim być czytelną, jasną informacją dla odbiorcy. Jak przygotować taką informację i od czego zacząć?
Na początek dobrze jest stworzyć ogólny jej zarys, korzystając z przykładowej listy zagadnień, które powinny być zawarte w biznesplanie. Są to:

- streszczenie menedżerskie – rodzaj spisu treści (wprowadzenia), w kilku punktach lub w skondensowanej opisowej formie należy w nim przedstawić główne elementy całego dokumentu,
- wizja – sprawia zazwyczaj najwięcej kłopotów, należy w niej krótko i zwięźle określić główny powód działalności firmy, innymi słowy cel , dla którego została powołana, czy „marzenie”, które firma chciałaby zrealizować,
- misja – misję firmy należy rozumieć jako jej cel ogólny, w odróżnieniu od wizji, która jest swego rodzaju obrazem idealnym, misja bardziej konkretnie wskazuje kierunki działalności,
- możliwości – w tym dziale należy skupić się nad szansami, jakie daje przedsiębiorstwu funkcjonowanie na określonym rynku (potencjał firmy i możliwości jego wykorzystania),
- strategia rynkowa – opisuje sposób funkcjonowania na rynku, również w odniesieniu do przedsiębiorstw konkurencyjnych,
- strategia biznesowa – skupia się na opisie działalności (produktów, usług, sprzedawanych towarów), czyli na samym przedsiębiorstwie i osiąganych przez nie wynikach,
- organizacja, operacje, zarząd – w tej części biznesplanu należy przedstawić schemat organizacyjny firmy , sposoby działania, strukturę i kierownictwo (zarząd lub właścicieli),
- kompetencje i wyzwania – wskazują słabe i mocne strony przedsiębiorstwa,
- finanse – powinny zawierać sprawozdania finansowe historyczne, bieżące i planowane.

Zagadnienia te można dowolnie uprościć i zmodyfikować, pamiętając jednak, że opracowanie
powinno mieć dostępną i uporządkowaną formę, czytelną dla potencjalnego odbiorcy, niekoniecznie dobrze zorientowanego w sytuacji firmy.
Biznesplan w praktyce Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.