środa, 25 listopada 2015

Kredyt hipoteczny dla firm, zamiast inwestycyjnego.

Kredyt hipoteczny dla firm, zamiast inwestycyjnego.


Autor: Joanna M.


W tym artykule przedstawione zostaną sposoby otrzymania przez firmę dodatkowych pieniędzy na jej rozwój oraz nowe inwestycje. Wiele przedsiębiorstw wybiera oczywiście kredyt inwestycyjny, jednak, jak się okazuje, niekoniecznie jest to słuszna decyzja...


Każda firma, aby utrzymać się na rynku i rywalizować skutecznie ze swoją konkurencją, musi się oczywiście rozwijać. Jednak, aby to osiągnąć, potrzebuje środków finansowych. Banki w swojej ofercie mają bardzo dużo różnych usług zarówno dla wielkich przedsiębiorstw jak i średnich czy małych firm.

Zaskakującym produktem bankowym jest kredyt hipoteczny dla firm, który pozwala na sfinansowanie bieżących potrzeb (zakup i modernizacja sprzętu, rozbudowa infrastruktury, refinansowanie nakładów poniesionych wcześniej na inwestycje, zakup działki budowlanej, refinansowanie zaciągniętych pożyczek).
Jak się okazuje, takie rozwiązanie ma wiele zalet. Po pierwsze, jest o wiele mniej formalności oraz procedur do "przejścia" niż przy kredytach inwestycyjnych. Warto także zaznaczyć, iż znaczna część instytucji bankowych oferuje możliwość wliczenia w koszty prowadzenia działalności odsetek od danego kredytu - z pewnością więc jest to bardzo ważna i korzystna informacja dla przedsiębiorców.

Jednak musimy pamiętać, że mimo iż te kredyty są tak łatwo i szybko dostępne musimy jako firma spełnić wiele określonych warunków. Oczywiście wszystko zależy od danego banku, gdyż jak w każdym niemal produkcie każda instytucja ma odmienne procedury. Najczęściej przedsiębiorstwo, które ubiega się o taki kredyt hipoteczny musi działać na rynku co najmniej od dwóch lat oraz obowiązkowo osiągnąć w tym okresie dodatni wynik finansowy. Oczywiście firma nie może mieć równocześnie żadnych zaległości w płatnościach do Urzędu Skarbowego jak i do ZUS.
Jednak następną zaletą jest fakt, ze taki kredyt może być przyznawany nawet na 20 lat, więc spłata należności mniej obciąża budżet danego przedsiębiorstwa, w porównaniu do kredytu inwestycyjnego.


TUK.pl - blog finansowy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Biegły rewident egzamin

Biegły rewident egzamin


Autor: Marta Kubuj


Posiadając kwalifikacje zawodowe możesz pracować na stanowisku biegłego rewidenta w firmie audytorskiej lub prowadzić samodzielną działalność. Dzięki szczegółowemu opisowi drogi do kwalifikacji dowiesz się jakie wymagania należy spełnić aby zostać biegłym rewidentem.


Postępowanie kwalifikacyjne

Warunkiem przystąpienia do postępowania kwalifikacyjnego jest złożenie do Komisji Egzaminacyjnej, w terminie określonym przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów, zgłoszenia o przystąpieniu do postępowania kwalifikacyjnego oraz kwestionariusza osobowego zawierającego: imię i nazwisko; datę i miejsce urodzenia; rodzaj i numer dokumentu tożsamości; obywatelstwo; wykształcenie; adres zamieszkania; dwie fotografie.

Opłata za pisemny egzamin na biegłego rewidenta jest ustalana w kwocie nieprzekraczającej równowartości 20%, zaś za egzamin dyplomowy w kwocie nieprzekraczającej równowartości 30% przeciętnego wynagrodzenia za poprzedni rok kalendarzowy.

Egzaminy

Egzaminy na biegłego rewidenta składają się z pytań testowych i zadań sytuacyjnych obejmujących 10 tematów egzaminacyjnych z zakresu:

1) teorii i zasad rachunkowości;
2) zasad sporządzania sprawozdań finansowych, w tym skonsolidowanych sprawozdań finansowych;
3) międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej;
4) analizy finansowej;
5) rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej;
6) zarządzania ryzykiem i kontroli wewnętrznej;
7) rewizji finansowej;
8) standardów rewizji finansowej;
9) etyki zawodowej i niezależności biegłego rewidenta;
10) wymogów prawnych dotyczących badania sprawozdań finansowych oraz biegłych rewidentów i podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych.

Egzaminy pisemne składają się z czterech sesji egzaminacyjnych, z których każda obejmuje 2 albo 3 egzaminy. Zaliczenie egzaminów pisemnych z sesji I jest warunkiem przystąpienia do egzaminów pisemnych z sesji II. Egzaminy pisemne z sesji II i z sesji III kandydat na biegłego rewidenta może zdawać łącznie, a ich zaliczenie jest warunkiem przystąpienia do egzaminów pisemnych z sesji IV. Egzaminy z sesji od I do IV stanowią cykl egzaminacyjny.

Część pisemna egzaminu na biegłego rewidenta składa się z 4 bloków tematycznych zawierających łącznie 95 pytań testowych jednokrotnego wyboru i 7 zadań sytuacyjnych. Pytanie testowe jest pytaniem jednokrotnego wyboru, które jest oceniane w następujący sposób: odpowiedź prawidłowa — dwa punkty; odpowiedź nieprawidłowa — minus jeden punkt; brak odpowiedzi — zero punktów.

Zadanie sytuacyjne oceniane jest według skali punktowej podanej w zadaniu. Za nieprawidłowo rozwiązane zadanie lub brak rozwiązania nie stosuje się punktów ujemnych. Warunkiem zdania egzaminu pisemnego jest uzyskanie co najmniej 60 % maksymalnej liczby punktów z każdego bloku tematycznego.

Czas trwania poszczególnych egzaminów pisemnych jest uzależniony od liczby pytań testowych i zadań sytuacyjnych i nie może przekroczyć 240 minut. W trakcie egzaminu pisemnego kandydat na biegłego rewidenta może korzystać z przepisów prawa ogłoszonych w dziennikach urzędowych lub zawartych w zbiorach przepisów bez komentarzy, norm zawodowych, standardów rachunkowości, standardów rewizji finansowej, wskazówek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów oraz z urządzeń ułatwiających liczenie (kalkulatorów), z wyjątkiem urządzeń posiadających funkcje gromadzenia, przetwarzania i przenoszenia danych.

Część ustna trwa nie dłużej niż 50 minut i polega na udzieleniu odpowiedzi na 5 pytań zawartych w jednym z 10 zestawów, wylosowanym przez kandydata na biegłego rewidenta. Udzielone odpowiedzi oceniane są z uwzględnieniem poprawności i spójności odpowiedzi oraz umiejętności stosowania przepisów prawa. Podczas części ustnej nie można korzystać z żadnych pomocy. Niezaliczenie części ustnej jest równoznaczne z niezaliczeniem egzaminu.

Jednak to nie wszystko! Kandydat na biegłego rewidenta musi odbyć jeszcze praktykę, aplikację i zdać egzamin dyplomowy. Dopiero wtedy będzie miał możliwość wykonywać czynności rewizji finansowej. Droga do zawodu biegłego rewidenta jest długa i skomplikowana. Dużą popularnością cieszą się tzw. kursy biegłego rewidenta przygotowujące do egzaminów w czasie cyklu egzaminacyjnego. Kursy to świetna sprawa, ale ich koszt jest dość wysoki.


ArsLege oferuje dostęp do testów egzaminacyjnych na biegłego rewidenta. Testy obejmują zagadnienia prawne dotyczące tematyki wymaganej przez Ministerstwo Finansów. Nauka poprzez rozwiązywanie testów to najbardziej efektywny sposób na przygotowanie się do egzaminu na biegłego rewidenta.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Szybki i lekki w spłacie Kredyt dla Firm

Szybki i lekki w spłacie Kredyt dla Firm


Autor: Get-Money.pl


Jeżeli chcemy wziąć kredyt gotówkowy to weźmy dobry: szybki, tani i bez wymaganego stosu zaświadczeń, na uproszczonych zasadach. Osoby prowadzące działalność gospodarczą każdego dnia stykają się z nadmierną biurokracją. Dlatego bank wyszedł naprzeciw potrzebom z propozycją kredytu bez zaświadczeń.


MSP, firmy zarządzane przez jednych z najbardziej zapracowanych ludzi czasem potrzebują wsparcia finansowego. Właściciele małych firm, prowadzących sklepy, zakłady usługowe oraz mnóstwo innych podmiotów gospodarczych wiedzą dobrze jak trudno pożyczyć pieniądze z banku.

W ich przypadku, przyznanie kredytu nie opiera się jedynie na zaświadczeniu o zatrudnieniu i uzyskiwanych dochodach, jak ma to miejsce pośród osób zatrudnionych na umowę o pracę. Muszą oni dostarczyć bankowi szereg innych zaświadczeń z ZUS-u, Urzędu Skarbowego, nie tylko o uzyskiwanych przychodach, ale i o nie zaleganiu z podatkami. Skompletowanie tych wszystkich wymaganych przez banki zaświadczeń jest długotrwałe i utrudnia dodatkowo i tak ciężki dzień pracy.

Często jest tak, że pragnąc pożyczyć niewielkie pieniądze, do 20 000 zł, osoby prowadzące działalność gospodarczą dowiadując się jak duże wymagania stawiają im banki, rezygnują. [Oferta: Kredyt dla Firm].W przypadku większych sum, niezbędnych na modernizację firmy czy też zakup samochodu poprzez leasing, nie mają wyjścia i muszą najpierw odstać swoje po niezbędne zaświadczenia, a potem odczekać na decyzję banku.

Jest jednak bank, który dostrzegł problem tej grupy ludzi, samo zatrudniających się. Co prawda oferta pojawia się czasowo, i tak jak szybko zostanie przez osoby z branży MSP wykorzystana pula pieniędzy przeznaczona na kredyty gotówkowe bez zabezpieczeń, gotówka w ekspresowym tempie, tak szybko promocja kończy się. Pojawia się w miarę regularnie: raz w miesiącu.

Trzeba, więc zgłosić się szybko, można to zrobić również poprzez Internet: Kredyty dla Firm

Pieniądze przeznaczyć można na dowolny cel, a więc na dofinansowanie firmy, remont wiosenny, lub pokryć nimi zwiększone wydatki na zakup towaru w zmożonym okresie przedświątecznym.


Kredyty

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Nieuchronny upadek lokat anty-podatkowych

Nieuchronny upadek lokat anty-podatkowych.


Autor: Bartosz Sell


Wytyczne zaokrąglania podatku od przychodów osiąganych m. in. z lokat bankowych od 2011-07-01 zostaną zmienione. W rezultacie, nawet od pieniędzy zainwestowanych na lokatach z kapitalizacją dzienną będzie pobierany podatek od zysków kapitałowych tzw. podatek Belki.


Takie podejście doprowadzi do tego, że podstawa opodatkowania i sam podatek będą zaokrąglane już nie do jednego złotego, a do 1 gr. Skutkiem tego zniknie sposobność ominięcia podatku, kiedy obliczone odsetki będą niższe niż 2,5 zł. Postępowanie to ma za zadanie ukrócić rosnące powodzenie depozytów z dziennym naliczaniem odsetek, które powodują obniżenie zysków Ministerstwa Finansów.

Organy państwowe szacują, że obecnie udział oszczędności "anty-podatkowych", w całej sumie lokat gospodarstw domowych, wynosi około 13 proc. (ok. 55 miliardów zł) i przez cały czas będzie rósł. Sposób obchodzenia podatku, jako rozwiązanie na podwyższenie opłacalności depozytów zaczęto stosować już pod koniec 2008 r., lecz renomę zyskał po drugim kwartale 2009 r. Ogromna większość banków rozszerzyła swoją ofertę o sposoby omijające podatek belki dopiero w ubiegłym roku (2010). W rezultacie interesanci już w przynajmniej dwudziestu siedmiu bankach wynajdą dziś instrumenty finansowe, które pozwalają ominąć podatek Belki. A to oznacza, że te instytucje niebawem będą miały obowiązek uszczuplić swoją ofertę, bo antybelkowe produkty przestaną realizować swoje zadanie.

Obecnie pewnie zyskają te banki czy kasy oszczędnościowe, które proponują imponujące oprocentowanie na standardowych lokatach, gdzie naliczanie odsetek ma miejsce na zakończenie inwestycji. Świadomi użytkownicy, a w największej części tacy korzystają z możliwość zakładania depozytów bez podatku od zysków kapitałowych, będą szukać standardowych instrumentów mających oprocentowanie na wysokim poziomie. Możemy więc oczekiwać, że w bankach podniosą ich oprocentowanie. Dodatkową przyczyną wzrostu oprocentowania będą też zbliżające się systematyczne podwyżki stóp procentowych.


Bartek
www.bankierzy.eu

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Rezerwy nie tylko do skarpety

Rezerwy nie tylko do skarpety.


Autor: Jan Kowalski6


Tak, jak tradycyjnie postępujemy we własnym budżecie, odkładając oszczędności na „czarną godzinę”, podobnie postępują firmy tworząc rezerwy na świadczenia. Mało kto, zdaje sobie sprawę, że tworzenie rezerw na świadczenia pracownicze jest ustawowym obowiązkiem narzuconym na firmy.


Kto ma obowiązek tworzyć rezerwy na świadczenia ?

Jednostki mają obowiązek pokazać, że oprócz bieżących kosztów wynagrodzeń, zobowiązują się do wypłaty w przyszłości dodatkowych kwot i kwoty takie systematycznie rezerwują. Rezerwę należy także utworzyć gdy zgodnie z ustawą o rachunkowości sprawozdanie finansowe podlega obowiązkowemu badaniu . Konieczność tworzenia rezerw na świadczenia pracownicze występuje gdy jednocześnie spełnione są dwa warunki.

Obowiązek pracodawcy do tego rodzaju świadczeń na rzecz pracowników wynika z prawa pracy , zbiorowych układów pracy lub umów o pracę. Kwoty tych świadczeń są istotne, w związku z tym ich nieuwzględnienie w sprawozdaniu finansowym zniekształciłoby obraz sytuacji finansowo-majątkowej oraz wynik finansowy jednostki. Jednostka nie jest zobowiązana do tworzenia rezerw z tytułu świadczeń pracowniczych tylko w sytuacji, gdy ich wartość jest nieistotna (zasada istotności). Dzieje się tak na przykład w przypadku gdy jednostek o niedużym zatrudnieniu, które posiadają młodych stażem pracowników i dodatkowo posiadają minimalne regulacje, określone przez ogólne przepisy prawa, w zakresie wysokości świadczeń pracowniczych.

Realizacja wypłat z rezerw na świadczenia, czyli co z tego będziemy mieli...

Rezerwy wykazuje się w bilansie oraz księgach tak długo, jak długo aktualne jest ryzyko, na które je stworzono. Z chwila zrealizowania się rezerwy następuje zamiana rezerw na zobowiązania. Jeżeli kwot utworzonej rezerwy nie wystarcza na pokrycie zobowiązań, dokonuje się w ciężar odpowiedniej pozycji kosztów odpisu, tak y doprowadzić zobowiązanie do właściwej wielkości. W przypadku przeszacowania rezerw, rezerwę odpisuje się, zmniejszając koszt sprzedanych produktów, koszty sprzedaży bądź handlowe lub zwiększając pozostałe przychody operacyjne, przychody finansowe, zyski nadzwyczajne bądź zmniejszając obowiązkowe obciążenia, zależnie od przeznaczenia rezerw.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.