środa, 12 grudnia 2012

Czy naprawdę musimy korzystać z usług prywatnych firm pożyczkowych?

Czy naprawdę musimy korzystać z usług prywatnych firm pożyczkowych?

Autorem artykułu jest Dorota eM


Idąc ostatnio przez ulice mojego miasta, które zaznaczam nie jest zbyt duże, otrzymałam aż trzy ulotki różnych firm pozabankowych, które specjalizują się w udzielaniu szybkich pożyczek bez BIK. Było to dla mnie dosyć dużym zaskoczeniem, gdyż z nazwami dwóch z nich spotkałam sie po raz pierwszy.

Po powrocie do mieszkania w skrzynce znalazłam kolejną ulotkę z ofertą szybkiej pożyczki... Zaczęłam się więc zastanawiać na czym polega fenomen takich instytucji, których obecnie jest po prostu mnóstwo. Nie mówię już o firmach działających wyłącznie w internecie, bo ich liczby, chyba nikt nie jest w stanie policzyć. Jedno jest pewne - skoro takich instytucji pozabankowych ciągle przybywa, to musi być na nie popyt. Ludzie co raz częściej i chętniej się zadłużają, jednak dlaczego wybierają akurat prywatnych pożyczkodawców?

Osobiście posiadam dwa kredyty gotówkowe i to na niewielkie kwoty sięgające kilkutysięcy złotych. Nawet przez chwilę nie pomyślałam, aby skorzystać z szybkiej pożyczki pozabankowej. Po pierwsze bałabym się ogromnego ryzyka związanego z taką ofertą, nie wiedziałabym nawet, którą firmę wybrać (przecież o niemal każdej krążą jakieś negatywne opinie). Wolałam więc zdecydowanie udać się do mojego banku i o dziwo mimo, że było to moje pierwsze w życiu zadłużenie otrzymałam szybki kredyt gotówkowy bez większych problemów. Niestety wiele osób uważa, że nie mają nawet szansy na pożyczkę bankową i dlatego też nawet nie próbują wysłać wniosku do banku. Jest to ogromnym błędem! Pamiętajmy, że kredyt w banku zawsze jest tańszy i bardziej opłacalny dla nas. Co więcej, czasy gdy musieliśmy czekać bardzo długo na przejście całej procedury kredytowej, powoli dobiegają końca. Ja otrzymałam pieniądze na konto dosłownie w ten sam dzień, gdy złożyłam wniosek.

Czy więc naprawdę jest sens korzystania z prywatnych usług nieznanych firm, które mogą nam przyspożyć sporo problemów? Nie lepiej jest otrzymać szybką pożyczkę ale w naszym sprawdzonym i zaufanym banku? Przecież nawet w razie braku pieniędzy na spłatę raty, łatwiej jest nam dogadać się z bankiem, niż z przedstawicielami instytucji pozabankowych, którzy bardzo często "oddają" nasze długi windykatorom...

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz